هیئت رئیسه خانه احزاب آذربایجان شرقی انتخاب شد/ صدور مجوز هشت حزب و تشکل سیاسی در استان در دولت تدبیر و امید

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به رتبه نامناسب آذربایجان شرقی در مشارکت سیاسی شهروندان، گفت: خانه احزاب استان هم با مشارکت تمام گروه ها و تشکل فعال سیاسی تشکیل می شود.

image_pdfimage_print

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، رضا استادرحیمی در جلسه نمایندگان احزاب و تشکل های سیاسی استان آذربایجان شرقی، هدف از برگزاری این جلسه را پیگیری امور مربوط به تشکیل خانه احزاب اعلام کرد و افزود: خانه احزاب کشور در دولت تدبیر و امید، آغاز به کار کرده و فراکسیون اصلاح طلبان، اصواگرایان و اعتدال گرایان آن نیز تشکیل شده است.

وی اظهارکرد: آغاز به کار خانه احزاب استان نیز نقش مهمی در ارتباط و هماهنگی احزاب و تشکل های سیاسی استان ها با یکدیگر و با شعبه های کشوری احزاب ایفا خواهد کرد و در ارتباط با مسایلی نظیر حقوق شهروندی بیش از پیش موثر خواهد بود.

استادرحیمی با اشاره به رتبه نامناسب آذربایجان شرقی در مشارکت سیاسی شهروندان عنوان کرد: این جایگاه، باید با تلاش و فعالیت پررنگ احزاب، ارتقا یابد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به تاکید استاندار مبنی بر تعیین مکانی مناسب برای فعالیت احزاب مستقر در خانه احزاب استان، گفت: راه اندازی خانه احزاب علاوه بر ایجاد وفاق ملی در بین تمامی احزاب و تشکل های سیاسی، مشارکت سیاسی آگاهانه شهروندان را نیز افزایش خواهد داد.

وی از فعالیت ۹۸ تشکل و حزب سیاسی در استان خبر داد و با اشاره به این که تنها ۳۳ تشکل سیاسی دارای مجوز هستند، از تمامی احزاب و تشکل سیاسی بدون مجوز خواست که در سریعترین زمان نسبت به اخد مجوزهای لازم از فرمانداری های مربوطه اقدام کنند.

استادرحیمی با بیان اینکه از سال های ۸۴ تا ۹۰ در زمینه فعالیت های سیاسی در استان شاهد رکود بودیم، گفت: در این مدت هیچ مجوزی برای احزاب و تشکل های سیاسی صادر نشد.

وی اظهارکرد: پس از استقرار دولت تدبیر و امید تا زمان حاضر در استان آذربایجان شرقی برای هشت حزب، مجوز صادر شده و صدور مجوز برای ۲ حزب دیگر نیز در حال انجام است.

در این نشست پس از بحث و تبادل نظر در خصوص چگونگی راه اندازی خانه احزاب استان، پنج نفر از نمایندگان تشکل سیاسی برای تدوین اساسنامه خانه احزاب، انتخاب شدند.

نعلبندپور، صادق زاده،

انتهای خبر