ارس، بهترین منطقه آزاد ایران از نظر چینی ها

تاسیس مرکز صنعتی و سرمایه گذاری ایران و چین در منطقه آزاد ارس/ تمایل چینی ها برای ایجاد اولین بانک خارجی در ارس

مدیر گروه سرمایه گذاری تکنولوژی و علمی ایران و چین (جی جیانگ): شرکت های بزرگ چینی ارس را بهترین منطقه آزاد برای سرمایه گذاری می شناسند.

image_pdfimage_print

تاسیس مرکز صنعتی و سرمایه گذاری ایران و چین در منطقه آزاد ارس

به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان) به نقل از روابط عمومی ارس، در دیدار مدیرعامل منطقه ارس با گروه سرمایه گذاری تکنولوژی و علمی ایران و چین (جی جیان) زمینه های همکاری منطقه آزاد ارس و شرکت های چینی در زمینه هایی صنعتی، علمی و نمایشگاهی بررسی شد.
مدیرعامل منطقه آزاد ارس در این دیدار ضمن اشاره به علاقمندی سازمان منطقه آزاد ارس به جذب سرمایه گذار خارجی، گفت: معافیت های مالیاتی، تخفیف در قیمت زمین و دیگر مشوق ها نیز می تواند به سرمایه گذاران خارجی کمک کند که با علاقمندی بیشتری به سرمایه گذاری اقدام کنند.
محسن خادم عرب باغی تصریح کرد: آمادگی داریم تا از سرمایه گذاران داخلی نیز برای همکاری با شرکت ها و سرمایه گذاران چینی دعوت کنیم و زمینه های همکاری را مهیا کنیم.
وی افزود: زمین ها و سالن های آماده برای فعالیت شرکت های چینی در ارس وجود دارد تا بخشی از این منطقه به یک مرکز صنعتی و سرمایه گذاری به نام مرکز سرمایه گذاری ایران و چین در این زمینه تبدیل شود.
عرب باغی در مورد مزیت های منطقه در مورد تاسیس پالایشگاه و فعالیت شرکت های دولتی نفتی چین، خاطر نشان کرد: در منطقه آزاد ارس می توانیم مواد اولیه نفتی را برای پالایشگاه ها به طور کامل تامین کنیم و از سرمایه گذاری ها در این حوزه استقبال می کنیم.
وی در ادامه گفت: در گفتگو با این هیئت، سرمایه گذاری در مورد تولید غذای آماده ( نودل) نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر اساس ظرفیت های گردشگری موجود ارس، این سرمایه گذاری می تواند صرفه اقتصادی داشته باشد.

ارس، بهترین منطقه آزاد ایران از نظر چینی ها / تمایل چینی ها برای ایجاد اولین بانک خارجی در ارس

ارس، بهترین منطقه آزاد ایران از نظر چینی ها
مدیر گروه سرمایه گذاری تکنولوژی و علمی ایران و چین (جی جیانگ) نیز در این جلسه گفت: شرکت های بزرگ چینی ارس را بهترین منطقه آزاد برای سرمایه گذاری می شناسند.
برودلین چن افزود: ارس می تواند به مرکز دائمی نمایشگاهی کالاهای چینی تبدیل شود. دولت چین نیز از تاسیس مراکز نمایشگاهی و صنعتی مشترک چینی و ایرانی حمایت می کند.
وی در مورد اهداف حضور در منطقه آزاد ارس، تاکید کرد: قبلا نیز در این زمینه بازدید و مطالعاتی داشته ایم و هدف اصلی این بازدید، عملیاتی کردن فرآیند سرمایه گذاری با دریافت جزئیات و اطلاعات بیشتر است.
چن عنوان کرد: برای نمونه علاقمندیم تا بدانیم که کدام پروژه ها در منطقه در اولویت سرمایه گذاری قرار دارند و بر اساس آن اقدام به سرمایه گذاری کنیم.
وی اظهار کرد: نماینده های شرکت هایی در زمینه ساختمان سازی، توسعه راه آهن و شرکت های صعنتی در این جلسه حضور دارند و این افراد نماینده یک شرکت نفتی بزرگ دولتی چینی هستند که برای سرمایه گذاری آماده هستند.
چن خاطرنشان کرد: شرکت نفتی دولتی چین در منطقه آزاد ارس ۲ پروژه پالایشگاهی با حجم سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیون یورو را اجرایی خواهد کرد.
وی در مورد صنایع زیست محیطی مد نظر این هئیت نیز گفت: برنامه هایی برای بازیافت زباله های کاغذی برای تولید کاغذ دیواری و چند طرح دیگر از جمله تولید خودروهای برقی و الکترونیکی نیز در برنامه کاری این هیئت وجود دارد.
چن تاکید کرد: با هماهنگی های صورت گرفته، قدص داریم تا اولین بانک خارجی را در منطقه آزاد ارس دایر کنیم تا فعالیت های بانکی بین ایران و چین تسهیل شود.

گفتنی است هیئت سرمایه گذاری ایران و چین متشکل از هولدینگ شرکت های بزرگ چینی است که در زمینه های متفاوت فعالیت می کنند و سرمایه گذاری در حوزه های صنایع سنگین، امور زیرساختی و صنایع سبک در این بازدید مورد توجه قرار گرفته است.
منطقه آزاد ارس به دلیل ظرفیت های بالای سرمایه گذاری مورد توجه شرکت های سرمایه گذاری خارجی است و در طول ۲ سال گذشته بیش از ۸۵ هیئت خارجی از کشورهای مختلف از منطقه آزاد ارس بازدید کرده اند.

 

انتهای خبر