با حضور وزیر کشور؛ بهره برداری از بزرگترین مجموعه گلخانه ای ایران در منطقه آزاد ارس

فاز نخست بزرگترین مجموعه گلخانه ای کشور به مساحت ۱۲ هکتار روز پنجشنبه با حضور وزیر کشور در منطقه آزاد ارس بهره برداری شد. به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، برای احداث این مجموعه ۵۲ هکتاری یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه پیش بینی شده که تا کنون ۸۰۰ میلیارد ریال صرف شده است. در سال […]

image_pdfimage_print
بهره برداری از بزرگترین مجموعه گلخانه ای ایران در منطقه آزاد ارس
فاز نخست بزرگترین مجموعه گلخانه ای کشور به مساحت ۱۲ هکتار روز پنجشنبه با حضور وزیر کشور در منطقه آزاد ارس بهره برداری شد.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، برای احداث این مجموعه ۵۲ هکتاری یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه پیش بینی شده که تا کنون ۸۰۰ میلیارد ریال صرف شده است.

در سال نخست تولید ۴۰۰ تن محصولات صیفی از جمله خیار و گوجه فرنگی در این واحد پیش بینی می شود که ۱۰ برابر تولید صیفی در مزارع با مصرف ۱۰ درصد آب است.

سیستم این مجموعه گلخانه ای از نوع VENLO شیشه­ ای و کشت به صورت هیدروپونیک به همراه سامانه اتوماسیون و کنترل کلیمای هوشمند بوده و نوع اسکلت، دریچه های تهویه، ناودان های جمع آوری آب باران و آب تغلیظ، ساختمان گلخانه و تاسیسات جانبی، واحدهای سورتینگ و بسته بندی، سامانه های تهویه، گرمایش، آبیاری و تغذیه مبتنی بر فناوری های نوین جهان برای نخستین بار در کشور در منطقه آزاد ارس اجرا می شود.

این مجتمع با هدف تولید برای صادرات انواع گل و صیفی جات گلخانه ای به کشورهای همسایه در آسیای میانه و قفقاز طراحی شده است.

وزیر کشور امروز همچنین از واحد تولیدی در حال احداث پایا چوب در منطقه آزاد ارس دیدن کرد.

این واحد تولیدی که دارای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی است با سرمایه گذاری ارزی ۲۵ میلیون دلاری و ریالی ۴۰۰ میلیارد ریالی در ابتدای سال ۱۳۹۶ بهره برداری شده و برای ۲۲۰ نفر فرصت شغلی ایجاد می کند.

وزیر کشور امروز در نشست اقتصاد مقاومتی استان آذربایجان شرقی در جلفا شرکت می کند.

انتهای خبر