کشف دومین کاروانسرای تاریخی در جلفا

معاون فنی و عمرانی ارس در گفتگو با خبرنگاران از کشف دومین کاروانسرای جلفا خبر داد. به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، جعفر احمدی با اعلام این خبر افزود: کاروانسرای عباسی در جریان تعریض مسیر جلفا به کلیسای سنت استپانوس و در جریان عملیات عمرانی کشف شده است.وی افزود: با کشف دیواره های این کاروانسرا، سریعا […]

image_pdfimage_print
کشف دومین کاروانسرای تاریخی در جلفا
معاون فنی و عمرانی ارس در گفتگو با خبرنگاران از کشف دومین کاروانسرای جلفا خبر داد.
به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، جعفر احمدی با اعلام این خبر افزود: کاروانسرای عباسی در جریان تعریض مسیر جلفا به کلیسای سنت استپانوس و در جریان عملیات عمرانی کشف شده است.وی افزود: با کشف دیواره های این کاروانسرا، سریعا این موضوع به مسئولین معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس و میراث فرهنگی اطلاع داده شد.

احمدی اضافه کرد: عملیات تعریض راه متوقف نشده و محل قرار گرفتن این کاروانسرا در کنار جاده به شکلی نمی‌باشد که نیاز به تغییر در عملیات عمرانی وجود داشته باشد.

وی در مورد مشخصات کاروانسرای کشف شده، گفت: کل زیربنای کارونسرای عباسی ۳۰۰ مترمربع است که با محوطه‌سازی اطراف آن پانصد مترمربع را شامل می‌شود.

احمدی با بیان اینکه کاروانسرای خواجه نظر و کاروانسرای عباسی جزو ۹۹۹ کاروانسرای ساخته شده در زمان شاه عباس صفوی می باشند، گفت: کاروانسرای خواجه نظر که در حاشیه رودخانه ارس قرار گرفته در ایام مختلف سال مورد بازدید گردشگران و مورخان داخلی و خارجی قرار می گیرد.

 

img_6529

 

img_6516

 

img_6495

 

img_6498

انتهای خبر