درب کاخ استانداری آذربایجان‌شرقی برای بازدید گردشگران باز شد+تصاویر

بنای تاریخی استانداری؛ بازمانده‌ای از شمس‌العماره قاجاری آذربایجان‌شرقی است. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از گشوده شدن درهای کاخ استانداری آذربایجان‌شرقی برای بازدید عموم گردشگران در ایام تعطیلات نوروز امسال خبر داد. تراب محمدی  بعدازظهر امروز در بازدید از بناب تاریخی استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به استقبال گردشگران از بنای تاریخی کاخ […]

image_pdfimage_print
بنای تاریخی استانداری؛ بازمانده‌ای از شمس‌العماره قاجاری آذربایجان‌شرقی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از گشوده شدن درهای کاخ استانداری آذربایجان‌شرقی برای بازدید عموم گردشگران در ایام تعطیلات نوروز امسال خبر داد.

خبرگزاری فارس: بنای تاریخی استانداری؛ بازمانده‌ای از شمس‌العماره قاجاری آذربایجان‌شرقی

تراب محمدی  بعدازظهر امروز در بازدید از بناب تاریخی استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به استقبال گردشگران از بنای تاریخی کاخ استانداری آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: طی یک اقدام شایسته و کم‌نظیر، کاخ استانداری آذربایجان‌شرقی در ایام تعطیلات نوروز امسال برای بازدید عموم گردشگران گشوده شده است.

وی با بیان اینکه قدمت اصلی بنای کاخ به دوره زندیه و قاجاریه می‌رسد که در دوره پهلوی دچار تغییرات عمده‌ای شده است،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: بنای کاخ استانداری آذربایجان‌شرقی به دوره زندیه و قاجاریه می‌رسد که در دوره پهلوی دچار تغییرات عمده‌ای شده است. محمدی ادامه داد: بنای کاخ استانداری آذربایجان‌شرقی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و یکی از اماکن تاریخی و پویای این استان برای بازدید عموم و گردشگران به شمار می‌رود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، موزه و نمایشگاه را از دیگر بخش‌های قابل بازدید این بنا برای گردشگران خواند و خاطرنشان کرد: نمایش سفره‌های هفت‌سین بسیار زیبا به صورت سنتی و مدرن، عکس و معرفی‌نامه استانداران آذربایجان‌شرقی به همراه فهرست و تصاویر والیان تاریخ معاصر این خطه در موزه استانداری در طبقه زیرزمین کاخ به نمایش درآمده است.

محمدی افزود: در این موزه، علاوه بر تصاویر استانداران و والیان از عهد ناصری تاکنون، هدایای مقامات کشورهای خارجی به استانداران آذربایجان‌شرقی، به این مجموعه اهدا شده و به نمایش عموم درآمده است.

وی با اشاره به نام‌های پیشین و تغییرات انجام گرفته بر روی کاخ استانداری عنوان کرد: این بنا ساختمان چهارطبقه‌ای به همراه عمارت کلاه‌فرنگی بوده که در دوره‌هایی «درب اعلی» و «عالی قاپو» نیز نامیده می‌شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی متذکر شد: تغییراتی در هر دوره روی بنا صورت گرفته و سرانجام بخش‌های عمده‌ای از آن تخریب شد و بنای فعلی برجا مانده است که در سال گذشته نیز عملیات مرمت بر روی آن انجام گرفته است .

محمدی در پایان با اشاره به وجود آثار تاریخی و موزه‌های متعدد در شهر تبریز، این کلانشهر را مقصدی مناسب برای گردشگران فرهنگی و علاقه‌زندان به آثار تاریخی خواند.

انتهای خبر