جزئیات جدید از حادثه ترور سفیر روسیه در ترکیه

آندری کارلوف سفیر روسیه در ترکیه شامگاه دوشنبه در جریان بازدید او از یک نمایشگاه هنری، مورد حمله مسلحانه قرار گرفت و بر اثر شدت جراحات درگذشت. به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، پس از حادثه ترور سفیر روسیه در آنکارا که توسط یک عضو ۲۲ ساله پلیس ویژه ترکیه صورت گرفت، اخبار و گمانه زنی […]

image_pdfimage_print

آنکارا از ارتباط ضارب سفیر روسیه با شبکه گولن خبر داد

آندری کارلوف سفیر روسیه در ترکیه شامگاه دوشنبه در جریان بازدید او از یک نمایشگاه هنری، مورد حمله مسلحانه قرار گرفت و بر اثر شدت جراحات درگذشت.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، پس از حادثه ترور سفیر روسیه در آنکارا که توسط یک عضو ۲۲ ساله پلیس ویژه ترکیه صورت گرفت، اخبار و گمانه زنی های مختلفی در این خصوص منتشر شد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، عامل سوءقصد را یک عضو پلیس ضد شورش آنکارا معرفی کرد که دو سال و نیم در این نیرو عضویت داشته است.

گزارش شده در زمان سوءقصد، این عضو پلیس ضدشورش مشغول خدمت نبوده است.

آنکارا از ارتباط ضارب سفیر روسیه با شبکه گولن خبر داد

مقام‌هایی در آنکارا می‌گویند، شواهدی قوی وجود دارد که نشان می‌دهد عامل سوء‌قصد به جان سفیر روسیه در ترکیه با شبکه گولن در ارتباط بود.

به گزارش تسنیم، خبرگزاری فرانسه نوشت، ساعاتی پس از کشته شدن «آندری کارلوف» سفیر روسیه در ترکیه در یک سوءقصد توسط نیروی پلیس در آنکارا، شهردار آنکارا که با اظهارنظرها و گمانه‌زنی‌هایی بحث‌برانگیز در توئیتر شناخته می‌شود، در صفحه توئیتر خود این فرضیه را مطرح کرده که «ممکن است این مأمور پلیس با گروه فتح‌الله گولن در ارتباط باشد.»

از سوی دیگر، یک مقام ارشد امنیتی در ترکیه از وجود «نشانه‌هایی قوی» از ارتباط میان عامل سوءقصد با شبکه گولن، خبر داد.

یک مقام ارشد امنیتی که نخواست هویتش فاش شود، تأکید کرد که تحقیقاتی کنونی بر ارتباط میان عامل سوءقصد و شبکه گولن متمرکز است.

با این حال خود «فتح‌الله گولن» واعظ تُرک‌تبار مقیم آمریکا در واکنش به این حادثه، از آن به عنوان «تروری شنیع» یاد کرده و آن را محکوم کرده است.گولن همچنین از دولت ترکیه خواسته است که همدستان عامل سوءقصد را شناسایی کند.

بیانیه گولن در این زمینه پس از آن صادر شد که مشاوران او اتهام مطرح شده در مورد وجود «نشانه‌های قوی» از ارتباط میان ضارب و شبکه گولن را رد کردند.

ترور سفیر روسیه در ترکیه حادثه تروریستی بوده است

ترور سفیر روسیه در ترکیه حادثه تروریستی بوده است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به ترور سفیر این کشور در ترکیه گفت: امروز روزی اسفناک در تاریخچه کشورمان است.

به گزارش مهر، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه به دنبال حادثه ترور سفیر این کشور در ترکیه در اظهاراتی این رویداد را تراژدی غمباری برای مسکو توصیف کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این باره گفت: ما این رویداد را حادثه تروریستی قلمداد می کنیم. هم اکنون با مقامات مسئول در ترکیه در تماس هستیم. آن ها به ما اطمینان دادند که تحقیقات مفصل و مبسوطی را در این زمینه به انجام خواهند رساند.

«ماریا زاخاروا» در ادامه تصریح کرد: امروز روزی اسفناک در تاریخچه کشورمان است. امروز سفیر ما در آنکارا ترور شد و مدتی بعد نیز درگذشت.

سفارت آمریکا در آنکارا تعطیل شد

سفارت آمریکا در آنکارا تعطیل شد

سفارت آمریکا در آنکارا برای جلوگیری از هرگونه رویداد احتمالی تعطیل شد.

به گزارش تسنیم، در پی شنیده شدن صدای تیراندازی در اطراف سفارت آمریکا در آنکارا و با هدف جلوگیری از روی دادن هرگونه اتفاق احتمالی، سفارت آمریکا در آنکارا تعطیل شد.

شبکه تلویزیونی راشاتودی اعلام کرد براساس برخی گزارش ها، در نزدیک سفارت آمریکا در آنکارا تیراندازی صورت گرفته است. این تیراندازی پس از کشته شدن سفیر روسیه در ترکیه رخ داد.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز  در بحبوحه گزارش های مربوط به تیراندازی در نزدیک سفارت آمریکا در ترکیه، به اتباع آمریکایی هشدار داد که از سفارت آمریکا دوری کنند.

این حادثه امنیتی دو ساعت پس از ترور سفیر روسیه در آنکار رخ می دهد.

مقر سفارت آمریکا در آنکارا در فاصله دو و نیم مایلی از موزه هنری است که سفیر روسیه در آنجا کشته شد.

دایره امور کنسولی وزارت امور خارجه آمریکا در پیامی توئیتری اعلام کرد همه اتباع آمریکایی باید تا اطلاع ثانوی از مراجعه به منطقه نزدیک سفارت آمریکا خودداری کنند.

 

انتهای خبر