خیز تشکیلاتی اصلاح طلبان در آستانه انتخابات

راه‌اندازی حزب آزادی ایران در آذربایجان شرقی/ اعلام لیست شورای مرکزی استانی

حزب آزادی ایران از مجموعه احزاب طیف اصلاح طلبان، با معرفی اعضای شورای مرکزی این حزب در تبریز، فعالیت شعبه استانی خود در آذربایجان شرقی را شروع کرد

image_pdfimage_print

حزب آزادی ایران از مجموعه احزاب طیف اصلاح طلبان، با معرفی اعضای شورای مرکزی این حزب در تبریز، فعالیت شعبه استانی خود در آذربایجان شرقی را شروع کرد تا خبر از برنامه های تشکیلاتی احزاب اصلاح طلب در استانها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ داده شود.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، اعضای شورای مرکزی این حزب در استان آذربایجان شرقی را امیر علی اکبری، لیدا فریمان، نسرین حیدری نژاد، امیر فهیمی، مهدی رسولی، علیرضا عبدالعلی زاده و علی میرمحمدی تشکیل می دهند.

همچنین طی حکمی از سوی دبیر کل این حزب، امیر علی اکبری به عنوان دبیر استانی حزب آزادی ایران معرفی شده است.

در متن حکم مجید محتشمی، دبیر کل حزب آزادی ایران، خطاب به امیر علی اکبری آمده است:

«با توجه به دانش، تجارب و تعهد جنابعالی، به موجب این حکم به سمت «دبیر حزب آزادی استان آذربایجان شرقی» منصوب می شوید.

امید است با اتکال به خداوند تبارک و تعالی و رعایت تقوای الهی و کرامت انسانی، و در راستای تحکیم نطام مردمسالاری دینی و تعهد به استیفای حقوق ملت به ویژه «حق آزادی بیان» و تلاش برای تحقق اصول متعالی مرامنامه حزب، و با سازماندهی نیروهای مردمی، ضمن ایجاد تعامل و همکاری سازنده با نهادهای مدنی و دولتی و آحاد مردم فهیم و آگاه آن استان، در جهت نهادینه نمودن راهبرد «آزادی موهبتی است الهی و اسلام منادی آزادی» برای فراگیری و توسعه اندیشه «اسلام جهانی» سربلند و سرافراز باشید.»

شاخه استانی حزب آزادی ایران پس از تقاضای دبیر کل این حزب از استانداری آذربایجان شرقی مبنی بر تشکیل دفتر این حزب در استان و با موافقت فرماندار تبریز کار خود را آغاز کرده است. در نامه موافقت فرماندار تبریز خطاب به مسئول دفتر حزب آزادی آمده است: «بدین وسیله با تاسیس دفتر فرعی حزب آزادی در شهرستان تبریز موافقت می شود. مقتضی است ضمن عمل در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه، گزارش فعالیت گروه را برای اعمال نظارت مقرر بر اساس ماده ۱۰ قانون فعالیت احزاب، جمعیت ها و انجمن ها در مقاطع یک ساله به این فرمانداری ارسال نمایند.»

حزب آزادی ایران در تیر ماه ۱۳۷۹ تاسیس شده است و پروانه فعالیت خود را در سال ۱۳۸۰ از کمیسیون ماده۱۰ قانون احزاب اخذ کرده است. اعضای هیات موسس حزب، مجید محتشمی ، محمد رئیسی نافچی ، علی طالب لو و جواد محتشمی هستند و دبیر کلی این حزب را  مجید محتشمی بر عهده دارد. بنا به گفته دبیر کل این حزب سیاسی، اصلی ترین سیاست و گفتمان حزب آزادی، پیوند دین و آزادی است که همان مبانی اصیل اسلام است .

از اهداف فعالیت های این حزب می توان به تلاش در جهت اعتلای کامل خط مشی بنیادین انقلاب اسلامی ( استقلال ، آزادی، جمهوری اسلامی)، پاسداری از دستاوردها و ارزش های انقلاب اسلامی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تلاش برای تحکیم اصل آزادی و تامین و توسعه آزادی های مشروع سیاسی و اجتماعی، تلاش برای تحقق حاکمیت قانون و قانونمداری در جامعه و محو هرگونه استبداد، خودکامگی و انحصارطلبی، تلاش برای توسعه نهادهای مدنی و دفاع مشروع ازحقوق قانونی آحاد ملت، تلاش برای گسترش فرهنگ گفتگو و تقویت مشارکت عامه مردم در تعیین سرنوشت سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی خویش و نهادینه نمودن نظام مشارکت و شایسته سالاری در اداره امور کشور، تلاش برای تحقق عدالت اجتماعی و اقتصادی و رفع تبعیض در جامعه و تلاش برای تحقق توسعه سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی کشور اشاره کرد.

 

انتهای خبر