۳۹ کشته و ۶۹ نفر زخمی در حمله به کلوب شبانه استانبول

وزیر امور داخلی ترکیه، آخرین آمار تلفات حمله تروریستی شب گذشته در «اورتا کوی» استانبول را ارائه داد.  وزیر امور داخلی ترکیه، سلیمان سویلو، در پی حمله تروریستی که در لحظات اولیه سال جدید میلادی در حدود ساعت ۰۱:۱۵ به وقت محلی ترکیه در یکی از کلوب های تفریحی معروف در «اورتاکوی» استانبول رخ داد، […]

image_pdfimage_print
وزیر امور داخلی ترکیه، آخرین آمار تلفات حمله تروریستی شب گذشته در «اورتا کوی» استانبول را ارائه داد.
39 کشته و 69 نفر زخمی در حمله به کلوب شبانه استانبول

 وزیر امور داخلی ترکیه، سلیمان سویلو، در پی حمله تروریستی که در لحظات اولیه سال جدید میلادی در حدود ساعت ۰۱:۱۵ به وقت محلی ترکیه در یکی از کلوب های تفریحی معروف در «اورتاکوی» استانبول رخ داد، خود را از حاکاری به استانبول رساند و در فرودگاه آتاترک، در جمع خبرنگاران آخرین آمار تلفات این حادثه را اعلام نمود.

سویلو بیان داشت که براساس اطلاعات دریافتی، در تیراندازی که توسط تروریست مهاجم در یک کلوپ تفریحی صورت گرفته،، ۳۹ نفر جان خود را از دست داده اند که ۲۱ نفر از آن ها شناسایی گردیده اند و تلاش برای شناسایی ۱۸ نفر دیگر هنوز ادامه دارد و در بررسی های انجام یافته، مشخص شده است که ۱۵ نفر از جانباختگان از اتباع خارجی و ۵ نفر شهروند تُرک می باشند.

اوضاع ۴ نفر از زخمی ها وخیم است!

وزیر امور داخلی ترکیه با اشاره به این نکته که حمله در ساعت ۰۱:۱۵ صورت گرفته، افزود: “۶۹ نفر در بیمارستان ها تحت مداوا هستند که وضعیت ۴ نفر از آن ها وخیم گزارش شده، به طور یقین با یک حمله تروریستی رو در رو هستیم، در حالی که مردم در حال نو کردن امیدهای خود در سال نو و در مکانی بدون محافظ و بی خبر از همه جا بودند، حمله ای به دور از انسانیت و پست صورت گرفته است “.

تروریست تحت تعقیب است

وی با اشاره به ادامه عملیات تعقیب و جستجوی تروریست مهاجم، بیان کرد: “نیروهای مدیریت امنیت، عملیات لازم را آغاز کرده و امیدواریم که به زودی تروریست دستگیر شود و بعد از این با چنین حملات تروریستی مواجه نگردیم، به همگی تسلیت می گویم ولی ارزیابی حادثه فعلاً صحیح نمی باشد، محل حمله را بررسی کرده و سپس با مجروحان دیدار خواهیم کرد”.

سویلو که ساعت ۰۷:۱۰ به وقت محلی ترکیه به فرودگاه آتاترک استانبول رسید، به مدت نیم ساعت با وزیر بهداشت ترکیه، «رجب آکباغ» و فرماندار استانبول، «واصیپ شاهین» گفت و گو نمود و بعد از ارائه اطلاعات به خبرنگاران برای بررسی وقایع، به همراه وزیر بهداشت و فرماندار استانبول به محل حادثه رفت.

گفتنی است، تا کنون مشخص نشده که عامل ترور، منتسب به کدام گروه تروریستی بوده و هیچ شخص و یا گروهی مسئولیت حمله را برعهده نگرفته و همچنین مشخصات اتباع خارجی اعلام نگردیده است.

انتهای خبر