جزئیات پرونده مدلینگ‌ها در کانال‌های تلگرامی در تبریز/ شناسایی ۴ خواننده زیر زمینی در تبریز

معاون دادستان عمومی و انقلاب تبریز گفت: پرونده مربوط به مدلینگ‌ها که در کانال‌های تلگرامی اقدام به تبلیغ می‌کردند با دستگیری چهار زن و دو مرد عکاس در حال انجام مراحل قانونی است. به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از فارس، احمد موقری بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد:  آمار […]

image_pdfimage_print

معاون دادستان عمومی و انقلاب تبریز گفت: پرونده مربوط به مدلینگ‌ها که در کانال‌های تلگرامی اقدام به تبلیغ می‌کردند با دستگیری چهار زن و دو مرد عکاس در حال انجام مراحل قانونی است.

جزئیات پرونده مدلینگ‌ها در کانال‌های تلگرامی در تبریز/ شناسایی 4 خواننده زیر زمینی در تبریز

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از فارس، احمد موقری بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد:  آمار جرائم در فضای سایبری با توجه به رویکرد مجرمین و کاربران در حال افزایش است و علت اصلی دسترسی سریع به فضای مجازی است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته اگر فردی علاقه به ویدئو داشت صرفا با نصب یوتیوب می‌توانست نیاز خود را بر طرف کند و دیگر نیازی به برنامه‌هایی مانند اینستاگرام وجود نداشت، افزود: اکنون تلگرام به تنهایی می‌تواند نوشته، فیلم، عکس، صدا و تصویر را یک‌جا در اختیار کاربران بگذارد که از این طریق آسیب‌ها نیز ایجاد می‌شود.

معاون دادستان عمومی و انقلاب تبریز با تأکید بر اینکه صیادان اینترنت در کمین نشسته‌اند، گفت: در زمینه فضای مجازی پرونده‌ها متعددی وجود دارد که هر کدام سواستفاده‌های زیادی انجام داده‌اند.

وی به پرونده مدلینگ در استان اشاره کرد و گفت: پرونده مربوط به مدلینگ‌ها که در کانال‌های تلگرامی اقدام به تبلیغ می‌کردند با دستگیری چهار زن و دو مرد عکاس در حال انجام مراحل قانونی است.

موقری در خصوص پرونده مدلینگ‌ها افزود: شرکت‌ها و برخی موسسات با مراجعه به این افراد خواستار تبلیغ کالاهای خود که بیشتر وسایل آرایشی بودند که این افراد دستگیر شدند و در حال حاضر با قرار قانونی آزاد هستند ولی پرونده آن‌ها در حال اجرا است.

وی همچنین به جرائم اخیر از قبیل سوءاستفاده از عناوین شبکه‌های رادیوی از قبیل رادیو جوان، رادیو قرآن و فرهنگ اشاره و تصریح کرد: با تماس به افراد خود را مجری برنامه یکی از کانال‌های رادیویی معرفی می‌کنند و به افراد خبر برنده شدن‌شان را در حضور یکی از مقامات کشوری اعلام کرده و با کشاندن این افراد به سمت دستگاه ATM حساب آن‌ها را با ترفندهای زیرکانه خالی می‌کنند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب تبریز ادامه داد: ردیابی‌هایی در این زمینه صورت گرفته که به چند شهر ختم شده ولی متمرکز بر روی کرج بوده است که متأسفانه این افراد بلافاصله با خرید اینترنتی، یا خرید فیزیکی و حساب‌های واسطه ردیابی را مشکل می‌کند.

وی به تشریح دو طرح جدید دادستانی تبریز و پلیس فتا اشاره کرد و گفت: نخستین طرح مبارزه با قاچاق دارو است که عمده فعالیت در فضای مجازی در موضوع داروهای قاچاقی و فروش غیرمجاز آن‌ها در سایت‌ها است.

موقری افزود: چندین پرونده در رابطه با داروهای قاچاقی تشکیل شده که برای برخی از آن‌ها کیفر خواست صادر شده است و بیشتر این داروها مورد آزمایش، علوم پزشکی قرار گرفته است.

وی طرح دیگر را مبارزه با تولید محصولات موسیقی زیرزمینی در استان اعلام کرد و افزود: افراد فاقد مجوز و افرادی که شعرهای زیرزمینی خلاف نظام اسلام و خواننده‌های زیرزمینی را شناسایی کرده و پرونده آن‌ها در حال گذراندن مراحل قانونی خود است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب تبریز خاطرنشان کرد: در زمینه تولید موسیقی‌های زیرزمینی تالارهای زیرزمینی برای اجرای این تولیدات، آلات موسیقی متعدد، چهار خواننده و تولید کننده شناسایی و توقیف شده است.

انتهای خبر