استفاده از سوخت‌های غیرگازی در نیروگاه‌ها از علل آلودگی هوای تبریز است

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس گفت: استفاده از سوخت‌های غیرگازی در نیروگاه‌ها یکی از دلایل آلودگی هوای تبریز است، امیدواریم با تامین گاز مصرفی این نیروگاه از سوی وزارت، میزان آلودگی هوا کاهش یابد. به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، محمدحسین فرهنگی ظهر امروز در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی که با حضور […]

image_pdfimage_print

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس گفت: استفاده از سوخت‌های غیرگازی در نیروگاه‌ها یکی از دلایل آلودگی هوای تبریز است، امیدواریم با تامین گاز مصرفی این نیروگاه از سوی وزارت، میزان آلودگی هوا کاهش یابد.

استفاده از سوخت‌های غیرگازی در نیروگاه‌ها از علل آلودگی هوای تبریز است

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، محمدحسین فرهنگی ظهر امروز در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی که با حضور وزیر نفت در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه این استان قطب مهم تولیدی و صنعتی می‌باشد و وجود شهرک های صنعتی و صنایع مختلف و همچنین نیروگاه های مختلف، برای صنایع نیاز مبرم به گاز دارد، باید از سوی وزارت نفت، به این مهم بطور ویژه توجه شود.

وی با اشاره به افزایش شاخص آلودگی هوا در کلانشهر تبریز افزود: استفاده از سوخت‌های غیرگازی در نیروگاه‌ها یکی از دلایل آلودگی هوای تبریز است، امیدواریم با تامین گاز مصرفی این نیروگاه از سوی وزارت، میزان آلودگی  هوا کاهش یابد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با بیان اینکه نیروگاه های صوفیان و بناب در انتظار تعهد تامین گاز مصرفی هستند، خاطرنشان کرد: نیاز اصلی شهرک‌های صنعتی تامین گاز است. همچنین امیدواریم مواد اولیه صنایع پتروشیمی با ایجاد خز انتقال اتیلن تامین شود و اولویت دیگر ایجاد همزمان صنایع پایین دستی است تا به بهره وری کاملتر برسیم.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم در ماه‌های آتی مشکل گاز در استان برطرف شود، افزود: امید است وزارت نفت کمک موثری در این زمینه داشته باشند تا صنایع دغدغه‌ای برای توسعه خود نداشته باشند.

وزیر نفت در صحبتهای پایانی خود ضمن قول تامین گاز صنایع و نیروگاه تبریز، در مورد دو نیروگاه دیگر قول بررسی و مساعدت داد.
منبع:دفتر ارتباطات مردمی محمدحسین فرهنگی

انتهای خبر