حمایت قاطع معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از تغییر کاربری و تخریب بنیان دیزل

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با دفاع قاطع از تغییر کاربری و تخریب بنیان دیزل گفت:انتقال و تغییر کاربری بنیان دیزل در راستای سیاست های شورای عالی شهرسازی است.     به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)به نقل از ایرنا، محمد صادق پورمهدی در این باره گفت: کارخانه بنیان دیزل در راستای سیاست های شورای عالی […]

image_pdfimage_print

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با دفاع قاطع از تغییر کاربری و تخریب بنیان دیزل گفت:انتقال و تغییر کاربری بنیان دیزل در راستای سیاست های شورای عالی شهرسازی است.

 

 

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)به نقل از ایرنا، محمد صادق پورمهدی در این باره گفت: کارخانه بنیان دیزل در راستای سیاست های شورای عالی شهرسازی و سیاست های توسعه شهری از داخل شهر تبریز خارج و ساختمان قدیمی آن تغییر کاربری یافته است.
محمدصادق پورمهدی افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و قبل از توسعه شهر تبریز در غرب این شهر برخی صنایع ایجاد شده بود که با توسعه شهر این صنایع به تبریز الحاق شده است.
وی ادامه داد: با توجه به موقعیت جفرافیایی و آلودگی هوای کلانشهر تبریز، بر اساس قوانین و مقررات، صنایع باید از داخل شهرها به خارج منتقل شوند.
پورمهدی با اشاره به اینکه بر اساس طرح جامع تبریز و تایید شورای عالی شهرسازی، صنایع مستقر در غرب تبریز باید از محدوده شهر خارج شوند، اظهار کرد: با بیرون رفتن صنایع از این منطقه باید مراکز شهری – خدماتی و شهری- تجاری ایجاد شود.
وی گفت: در راستای سیاست های کلان شهرسازی و کشوری و پیشنهاد مشاور، طرح جامع شهردار تبریز پیشنهادی در رابطه با کارخانه بنیان دیزل به کمیسیون ماده پنج ارائه داده است.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی افزود: در این کمیسیون کمیته های فنی و کارشناسی در جلسات متعدد موضوع بنیان دیزل را بررسی کرده اند و پیشنهاد ارائه شده این است که یک مرکز شهری، تجاری، خدماتی و اقامتی در محل آن ایجاد شود
وی با بیان اینکه صاحبان کارخانه بنیان دیزل نیز متعهد بودند که این کارخانه را در خارج از محدوده شهری احداث کنند، اضافه کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون ماده پنج، کاربری ساختمان قدیمی این کارخانه از صنعتی به تجاری، خدماتی و گردشگری تغییر یافته است.
پورمهدی با اشاره به وجود تجربه تغییر کاربری فضاهای صنعتی قدیمی موجود در مرکز یا حاشیه تبریز ادامه داد: به عنوان نمونه در گذشته در داخل شهر کارخانجات متعدد چرمسازی وجود داشت که این کارخانجات در شهرک چرمسازی مستقر شدند و مکان های قدیمی آنها به مراکز مسکونی، تجاری و آموزشی تغییر کاربری یافته است.
وی با اعلام اینکه این کارخانه در دولت گذشته واگذار شده است، تاکید کرد: مطلقا دیدگاه سیاسی به این موضوع وجود ندارد و از بعد شهرسازی و مسایل فنی نگریسته شده و در کمیسیون در این خصوص تصمیم گیری شده است.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: در این مصوبه تاکید شده است فضای سبز باید تثبیت شود و فقط ساختمان های قدیمی بنیان دیزل به مرکز تجاری، خدماتی و اقامتی اجرا تبدیل می شود.

انتهای خبر