اتفاق مدیریتی عجیب در استان/ تغییر مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی تنها با گذشت شش ماه!

طی یک اتفاق مدیریتی عجیب در استان، تغییر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با گذشت تنها شش ماه از انتصاب خود، مجبور به خداحافظی از این سمت شده است.

image_pdfimage_print
با توجه به اتمام ماموریت ۶ ماهه مرتضی آبدار از شهرداری به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی و به دلیل مغایریت با قانون برنامه پنج ساله توسعه مدیرکل جدید این سازمان‌ در روزهای آینده معرفی می‌شود.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از فارس، مرتضی آبدار اردیبهشت امسال با انتقال از شهرداری تبریز به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی معرفی شد.

بر اساس آئین‌نامه اجرایی نحوه انتقال و ماموریت کارمندان، مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری به دستگاه‌های دیگر مشمول این قانون با حفظ پست سازمانی در دستگاه متبوع حداکثر به مدت ۶ ماه با پرداخت حقوق و فوق‌العاده‌ها از اعتبار دستگاه متبوع مجاز است.

براساس قانون برنامه پنج ساله توسعه کارمند یا مدیری نمی‌تواند بیش از ۶ ماه مامور به خدمت انجام وظیفه کند، یا به آن سازمان و اداره  باید انتقال دائم یابد یا به سازمان قبلی خود برگردد.

این گزارش می‌افزاید، با توجه به اینکه مدت قانونی ۶ ماه انتقال از دستگاه‌های غیرشمول به دستگاه‌های شمول، مرتضی آبدار از شهرداری به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی به اتمام رسیده است و شنیده‌ها حاکی از آن است که وی تمایل به انتقال دائم به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را نداشته و براساس قانون باید به شهرداری تبریز بازگردد.

بر این اساس باید منتظر معرفی مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در روزهای آینده باشیم.

  توضیحات اعتدال پرس:

  گفتنی مرتضی آبدار که پیش از این معاون سرمایه گذاری و قائم مقام شهردار تبریز بود، در اردیبهشت ماه سال جاری جایگزین حق پرست در سمت مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی شده بود.

  • نکته مدیریتی عجیب اینجاست که متولیان این انتصاب و خود آقای آبدار آیا از اول مطلع از چنین قانونی نبودند یا با علم به آن اقدام به صدور چنین حکمی آنهم برای فقط شش ماه نموده اند!
  • این اقدام نه تنها به نوعی دست انداختن مسئولیت های دولتی است بلکه تبعات متعدد بی ثباتی مدیریتی را هم به همراه دارد لذا امید است این اتفاق نامیمون به نحو مقتضی حل و فصل شده و شاهد تزلزل مدیریتی در این ارگان مهم بخصوص در آستانه شروع فصل گردشگردی در عید نوروز نباشیم.
انتهای خبر