کاهش غیر قانونی مدت زمان فصل سرد تبریز از سوی شرکت گاز آذربایجان شرقی/ افزایش غیر منتظره قبض گاز شهروندان

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان تبریز با درخواست از سازمان های آب، برق و گاز، خواستار ارائه نحوه ی محاسبه نرخ های مصرف برای مردم تبریز شد تا خانوارهای مصرف کننده از نحوه مصرف و محاسبه نرخ قبوض آگاهی داشته باشند.

image_pdfimage_print

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان تبریز گفت: : افزایش چشمگیر نرخ قبوض گاز در چهار منطقه تبریزگ زارش شده است و این مورد به دلیل تاخیر ۲۰ روزه قرائت کنتور های گاز توسط ماموران شرکت گاز بوده که بعد از اتمام فصل گرما انجام نپذیرفته بود.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، “محمد صادق تبریزی” طی گفت و گویی با نصر افزود: طبق گزارش های به دست آمده توسط  بازرسان انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان تبریز مبنی بر افزایش نرخ قبض های گاز این چند ماه اخیر در برخی از مناطق تبریز، سه مورد تخلف درباره ی عمل کرد شرکت گاز تبریز مشاهده شده است.

وی در مورد این موارد توضیح داد و گفت: نخستین مورد، کسر ماه های سرد سال از ۵ماه به چهار ماه توسط شرکت گاز استان است، طبق تلاش هایی که نمایندگان مجلس درصدد افزایش ماه های سرد سال استان از ۵ماه به هشت ماه، طبق مصوبه ای جهت ارائه به مجلس  در حال فعالیت هستند، به طور غیرمنتظره ای این ۵ ماه امسال توسط شرکت گاز استان به ۴ ماه کاهش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: دومین مورد عبارت است از، افزایش چشمگیر نرخ قبوض گاز در چهار منطقه تبریز و این مورد به دلیل تاخیر ۲۰ روزه قرائت کنتور های گاز توسط ماموران شرکت گاز بوده که بعد از اتمام فصل گرما انجام نپذیرفته است. این بدین شرح است که به دلیل بالا بودن نرخ گاز در فصل های گرما این تاخیر مسبب علاوه شدن این هزینه در نرخ ماه های اولیه فصل سرما شده است؛ به طوری که هزینه برای خانوار های کم مصرف بطور شگرفی افزایش یافته و شرایطی برای خانوارهای پر مصرف محیا شده است که  مصرف روز افزونی داشته باشند.

تبریزی اضافه کرد: سومین مورد نیز مربوط به محاسبه ی هر متر مکعب گاز مصرفی خانوار در فصل گرم سال به صورت پلکانی از ۱۰۸ تومان شروع وتا ۴۸۰ تومان درهر مترمکعب اعمال می شد که در قبوض دوره اخیر شرکت گاز این مصرف پلکانی حذف گردیده و هزینه هر متر مکعب مصرف گاز به ۱۵۰ تومان افزایش پیدا کرده است که خانواده های کم مصرفی که طبق رعایت الگوی مصرف برای هر متر مکعب گاز ۱۰۸ تومان پرداخت می کردند حال باید ۱۵۰ تومان پرداخت کنند که این نوعی فشار بر خانواده های کم مصرف و تشویق برای خانواده های پر مصرف به حساب می آید.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان تبریز با درخواست از سازمان های آب، برق و گاز، خواستار ارائه نحوه ی محاسبه نرخ های مصرف برای مردم تبریز شد تا خانوارهای مصرف کننده از نحوه مصرف و محاسبه نرخ قبوض آگاهی داشته باشند.

وی تاکید کرد از سوی مراجع ذیصلاح پیگیر این موضوع هستیم.

انتهای خبر