دهها کشته و مفقودی در فاجعه سیل در شهرهای آذربایجان شرقی/ مدیرکل مدیریت بحران استانداری: هنوز اطلاعات دقیقی از شمار مفقودین و کشته‌شدگان در دست نداریم

وضعیت شهرستان‌های عجب شیر و آذرشهر بسیار وخیم گزارش می شود طوریکه علاوه بر خسارات جانی قابل توجه در این مناطق، بارش باران و سیلاب کشاورزان زیادی را متضرر کرده و خسارات زیادی به پل‌ها و باغات شهرستان‌های استان وارد کرده است.

image_pdfimage_print

در اثر بارش شدید و باران و وقوع سیل در شهرهای مختلف آذربایجان شرقی، تعداد کثیری از هم‌وطنان جان باخته و مفقود شده‌اند.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، با ورود سامانه‌ی بارشی به آذربایجان‌شرقی اقصی‌نقاط این استان از روز پنج‌شنبه شاهد بارش‌های مختلف و بی سابقه بود که موجب به راه افتادن سیلاب های شدید در برخی شهرهای استان شده و تلفات انسانی زیاد و خسارت های عمده به مردم این مناطق تحمیل کرد.

وضعیت شهرستان‌ها و روستاهای اطراف شهرستانهای عجب شیر و آذرشهر بسیار وخیم گزارش می شود طوریکه علاوه بر خسارات جانی قابل توجه در این مناطق، بارش باران و سیلاب کشاورزان زیادی را متضرر کرده و خسارات زیادی به پل‌ها و باغات شهرستان‌های استان وارد کرده است. تاکنون گزارش دقیقی از میزان خسارت‌ها در دست نیست.

خبرهای اولیه و غیررسمی حاکی است، در اثر بارش باران و جاری شدن سیل شدید، ۳ خانوار در روستای چنار عجب‌شیر مفقود شده‌اند .
فیلم های پخش شده از این سیل که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، نشان می دهد تعداد زیادی خودرو که اکثرا نیز دارای سرنشین بودن گرفتار سیلاب شده اند که سرنوشتی از آنها تاکنون در دست نیست.

مدیرکل بحران استانداری آذربایجان‌شرقی طی گفتگویی از آماده باش کامل دستگاه های امداد رسانی برای جستجوی مفقودین خبر داد و گفت: سیل آذربایجان شرقی ۲۳ کشته و مفقود تاکنون داشته است.

ساعی با بیان اینکه در حادثه جاری شدن سیل در استان متاسفانه ۳ نفر فوتی ۵ مصدوم و ۱۵ الی۲۰ نفر از روستاییان مفقود شده اند، گفت: اعضای مدیرت بحران استان به همراه تمام دستگاه های امداد رسان با همکاری عملیات جستجو را انجام می دهند و تلاش بر این است تا افراد مفقود شده به خانواده ها بازگردانده شوند.

وی گفت: بیشترین خسارت در شهرستان عجب‌شیر گزارش شده و شمار حادثه‌دیدگان در این منطقه زیاد است.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی افزود: بر اثر وقوع سیل در روستاهای شهرستان عجبشیر ۳ نفر جان باختند و ۱۷نفر مفقود شدند.
خلیل ساعی دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی گفت: از این فوتی ها یک نفر زن و ۲ نفر مرد هستند و اجساد آنها به بیمارستان عجبشیر منتقل شده است.
وی در خصوص تلفات سیل در آذرشهر نیز گفت: در این شهر ۷ خودرو به داخل آب سقوط کرده است که از تعداد سرنشینان آنان هیچ خبری در دست نیست.
وی با بیان اینکه نیروهای محلی و امدادی موفق به نجات سه نفر از گرفتار شدگان سیل شده اند گفت: آمار دقیقی از مفقودی ها در سیل آذرشهر وجود ندارد.
وی ادامه داد: هنوز برآورد دقیقی از خسارت سیل صورت نگرفته است.

خلیل ساعی ساعتی پیش در پاسخ به این سوال که آیا وضعیت مناطق آذربایجان‌شرقی و شمار حادثه‌دیدگان معلوم شده است، ابراز داشت: بنده اکنون در حال حرکت به سمت عجب‌شیر هستم، وقوع سیل در این منطقه خسارات زیادی به بار آورده است.

وی ادامه داد: اطلاعات دقیقی در دست نداریم و درحال رصد اوضاع می‌باشیم تا با نهایی شدن گزارشات مردم را مطلع نماییم.

جستجوی پیکر مفقود شدگان سیل توسط نیروهای انتظامی و ارتش و سپاه

مدیرکل بحران استانداری آذربایجان شرقی از درخواست کمک استانداری آذربایجان شرقی از ارتش برای کمک به سیل زدگان خبر داد و گفت: از صبح فردا نیروهای ارتش و سپاه و نیروی انتظامی طول مسیر رودخانه تا دریاچه را برای پیدا کردن پیکر مفقودین پایش خواهند کرد.

رئیس هلال احمر آذرشهر هم گفت : به علت طغیان رودخانه و تاریکی شب عملیات جستجوی خودروها و افراد ناپدید شده در حادثه سیل آذرشهر امکان پذیر نمی باشد و نیروهای امدادی هلال احمر به پایگاه بازگشتند و  ادامه عملیات جستجو از اول صبح  فردا شنبه آغاز خواهد شد.

 

انتهای خبر