به بهانه حیف و میل بیت‌والمال!

اگر تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز نبود؟!

تصمیمات اشتباه عده‌ای در سیاست‌گذاری این سازمان باعث شد تا کلی پول بیت‌والمال هدر برود؛ پولی که می‌توانست درمان درد خیلی از رشته‌های ورزشی این شهر باشد.

image_pdfimage_print
ماشین‌سازی تبریز که با حمایت سازمان ورزش شهرداری تبریز و با هزینه‌ای بیشتر از اکثر تیم‌های لیگ شانزدهم اولین فصل حضورش را در لیگ برتر تجربه کرد، اکنون در مرز بازگشت به لیگ یک قرار گرفته است.

یادداشت وارده به نقل از آناج/  چند سال پیش زمانی که فیسبوک رواج یافته بود، یک کلیپ بازدید میلیونی داشت و به اصطلاح عامیانه لایک‌خورش عالی بود و انسان را به تفکر وا می‌داشت؛ این کلیپ که بسیار فراگیر شده بود با محوریت این جمله گردآوری شده بود “اگر برق نبود؟”

به راستی اگر برق نبود چه می‌شد. همانطور که در آن کلیپ یادم می‌آید بجای انرژی الکتریکی از انرژی مکانیکی استفاده می‌شد. مثلاً برای استفاده از یک ریش‌تراش یک موتور دیزلی به آن وصل کرده بودند و بطورکلی زندگی کنونی مردم با مشکل مواجه شده بود.

حال در اندر احوالات ورزش تبریز می‌خواهیم یک موضوع را مطرح کنیم “اگر تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز نبود یا بهتر بگوییم تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز تحت حمایت شهرداری قرار نمی‌گرفت” چه اتفاقی در ورزش تبریز و تیم‌های تحت پوشش سازمان ورزش می‌افتاد؟

والیبال: این رشته که به اذعان اکثر مردم دومین رشته پرطرفدار تبریز شده است می‌توانست با اندکی افزایش بودجه که صرف تیم سقوط کرده ماشین‌سازی شد در جمع چهار تیم نهایی قرار گیرد و شور و اشتیاق اجتماعی فراوانی میان خانواده ورزش این خطه از کشورمان ایجاد کند.

بسکتبال: بسکتبال شهرداری تبریز می‌توانست بهتر از این عملکرد داشته باشد و جایگاه بهتری نسبت به جایگاه کنونی‌اش کسب کند. البته سازمان ورزش شهرداری تبریز در این فصل سوپر لیگ بسکتبال برای این تیم سنگ‌تمام گذاشته است.

هندبال: این تیم از لیست ورزش‌های تحت پوشش سازمان ورزش خارج نمی‌شد و شهرداری تبریز می‌توانست سهمیه لیگ برتری خود را حفظ کند.

شیرجه: این رشته پرافتخار برای سازمان ورزش شهرداری تبریز درخشان‌تر از گذشته عمل می‌کرد و همیشه لنگ پرداخت بدهی‌های سال گذشته شیرجه‌روها نبود.

دوچرخه‌سواری: قطع یقین با افزایش بودجه تیم دوچرخه‌سواری، شهرداری تبریز می‌توانست در تورهای بیشتری شرکت کند و نتایج بهتری بدست آورد و در رنکینگ تیم‌های آسیایی جایگاه خود را حفظ و بهبود ببخشد.

ورزش بانوان: تیم‌های بانوان تحت حمایت شهرداری تبریز می‌توانستند نتایج خوبی کسب کنند و زنگ تفریح لیگ‌های کشوری نباشند.

ورزش همگانی: سازمان ورزش شهرداری تبریز می‌توانست با تجهیز مکان‌های ورزشی عمومی به وسایل ورزشی و مربیان خوب بتواند در سلامت عمومی تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

برای دیگر تیم‌ها هم هرچه بنویسیم کم است ولی ماشین‌سازی در پرطرفدارترین بازی خود تنها دو هزار نفر را به ورزشگاه کشاند، در حالی که شاید تیم شهرداری تبریز در زمان حضورش در لیگ برتر چندین برابر این تیم هوادار به ورزشگاه‌ها می‌آورد.

همه این رشته‌هایی که مثال زدیم با نصف بودجه ماشین‌سازی می‌توانست از این رو به آن رو شود ولی متاسفانه تصمیمات اشتباه باعث هدر رفتن یک سال ورزشی خوب برای سازمان ورزش و کل جامعه ورزش استان آذربایجان‌شرقی شد.

گریز میزنیم به مطلب اگر برق نبود؛ بله اگر برق نبود مشکلات فراوانی ایجاد می‌شد ولی اگر شهرداری تبریز از ماشین‌سازی حمایت نمی‌کرد چه اتفاقی می‌افتاد؟

همواره باید قدردان سازمان ورزش شهرداری تبریز بود که بار اصلی ورزش این استان را به دوش می‌کشد ولی تصمیمات اشتباه عده‌ای در سیاست‌گذاری این سازمان باعث شد تا کلی پول بیت‌والمال هدر برود؛ پولی که می‌توانست درمان درد خیلی از رشته‌های ورزشی این شهر باشد.

انتهای خبر