طرح آبرسانی به اراضی مرزی در هادیشهر به بهره‌برداری رسید

مرحله نخست طرح آبرسانی به ۲۵۰۰ هکتار از اراضی حاشیه آب های مرزی شهرستان جلفا به وسعت یک هزار هکتار به شیوه نوین آبیاری همزمان با سفر ریاست محترم جمهوری به آذربایجان شرقی توسط وزیر جهاد کشاورزی بهره برداری شد. به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، محمود حجتی ظهر در آئین بهره‌برداری از طرح آبرسانی به یک […]

image_pdfimage_print
طرح آبرسانی به اراضی مرزی جلفا به بهره‌برداری رسید/ ایجاد یک‌هزار و 600 شغل از اهداف مهم طرح آبرسانی
مرحله نخست طرح آبرسانی به ۲۵۰۰ هکتار از اراضی حاشیه آب های مرزی شهرستان جلفا به وسعت یک هزار هکتار به شیوه نوین آبیاری همزمان با سفر ریاست محترم جمهوری به آذربایجان شرقی توسط وزیر جهاد کشاورزی بهره برداری شد.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، محمود حجتی ظهر در آئین بهره‌برداری از طرح آبرسانی به یک هزار هکتار از اراضی مرزی در شهرستان هادیشهر با اشاره به اینکه تعادل بخشی در مصرف آب‌های زیرزمینی، باعث جلوگیری از کاهش تراز آب‌ها می‌شود، اظهار داشت: ما امروز به برکت این نعمت‌های الهی شاهد اثرات اشتغال، ارزش افزوده و تولید در زندگی و معیشت مردم هستیم.

وی با بیان اینکه اجرای طرح آب‌های مرزی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: منابع مالی لازم تامین و عملیات آغاز شده است.

جنتی افزود: منطقه مرزی جلفا یکی از دروازه‌های مهم ایران با قفقاز و اروپاست به همین جهت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وزیر جهادکشاورزی در پایان با اشاره به حادثه اخیر سیل در استان آذربایجان شرقی، ابراز داشت: مایه افتخار است که در معیت رئیس جمهور و هیات دولت برای اظهار همدردی با خانواده‌های جان باختگان سیل اخیر در استان آذربایجان شرقی حضور یافته‌ام.

فرماندار شهرستان جلفا نیز با اشاره به این طرح و استفاده حداکثری از امکانات و آب رودخانه‌های مرزی برای کار و فعالیت کشاورزی، اظهارکرد: اجرا و تکمیل این طرح امید در کشاورزان منطقه را زنده کرده و نویدبخش تحولی شگرف در بخش کشاورزی است.

همچنین در این مراسم مدیرعامل آب منطقه‌ای استان آذربایجان شرقی هدف از اجرای طرح آبرسانی، استفاده از حقآبه جمهوری اسلامی ایران از پتانسیل آبی رودخانه ارس و تثبیت شغل و جلوگیری از مهاجرت در محدوده مرزی عنوان کرد.

غلامرضا هاشمی یکی از اهداف مهم این طرح را رونق اقتصادی و ایجاد شغل برای یک‌هزار و ۶۰۰ نفر عنوان کرد و تاکید داشت: الگوی کشت در این اراضی به صورت ۳۰ درصد زراعت و ۷۰ درصد باغ است که با بهره‌برداری از آن تحول بزرگی در تولید محصولات کشاورزی در شهرستان رخ خواهد داد.

انتهای خبر