فشار رد صلاحیت شدگان شورای شهر تبریز بر هیئت نظارت/ چهره های معروفی که ردصلاحیت شدن

آن‌هایی که رد صلاحیت شده‌اند و نام‌شان در محافل مختلف می‌پیچد درصدد بازگشت رویایی به عرصه‌ی رقابت‌ها هستند و برای متقاعد کردن هیئت‌نظارت که متشکل از نمایندگان مجلس می‌باشند، به روش‌های متنوعی متوسل می‌شوند.

image_pdfimage_print
فشار رد صلاحیت شدگان شورای شهر تبریز بر هیئت نظارت/ آیا نمایندگان مجلس کوتاه می‌آیند؟
عده‌ای هم‌چون بازداشتی‌های شورا، بعد از رد صلاحیت قضایای پیش‌آمده را سوءتفاهم خوانند و با وعده‌ی بازگشت به انتخابات، فشارها را بر هیئت نظارت افزایش و عده‌ای را هم برای اخذ تائید صلاحیت‌شان واسطه کردند.

 نتایج اولیه‌ی بررسی صلاحیت کاندیداهای شورای اسلامی کلانشهر تبریز اعلام شد و برگه‌ی احراز صلاحیت به‌دست تعدادی از اعضاء شورای شهر فعلی هم نرسید. هرچند هیئت اجرایی تعدادی از کاندیداها را علی‌رغم رد آن‌ها توسط مراجع چهارگانه استعلامی تائید کرده بود اما در این میان به دنبال پاسخ منفی نهادهای استعلامی، صلاحیت تعدادی از اعضاء شورای چهارم تبریز را نیز تائید نکرد.

هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی آذربایجان‌شرقی علی‌رغم برخی نقایص، در مجموع عملکرد خوبی از خود نشان داد و بدون آنکه اسیر جوسازی‌ها و فشار مسئولین استانی شود، نفرات ناصالح تائید شده توسط هیئت اجرایی را رد و پایِ رد صلاحیت عده‌ای از اعضاء شورای شهر فعلی تبریز ماند.

حال آن‌هایی که رد صلاحیت شده‌اند و نام‌شان در محافل مختلف می‌پیچد درصدد بازگشت رویایی به عرصه‌ی رقابت‌ها هستند و برای متقاعد کردن هیئت‌نظارت که متشکل از نمایندگان مجلس می‌باشند، به روش‌های متنوعی متوسل می‌شوند.

در همین جلسه‌ی اخیر شورای شهر تبریز که روز یکشنبه برگزار شد، یکی از اعضاء معروف حذف شده که از قضای روزگار صاحب آراء ۵۰ هزاری نیز بود، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «نگران نباشید، اشتباه شده است و قطعاً با رفع سوءتفاهم‌ها در انتخابات حضور خواهم یافت!».

همانطور که از اظهارات رد صلاحیت‌شدگان پیداست، آن‌ها همچنان به اخذ برگه‌ی تائید صلاحیت‌شان امیدوارند و برای فرار از حاشیه‌ها، اتفاقات رخ داده را اشتباه و سوءتفاهم می‌دانند اما بعید به‌نظر می‌رسد در طول یک ماه هم هیئت اجرایی و هم هیئت‌ نظارت دچار سوءتفاهم شده باشند و هیچ‌یک به اشتباه‌شان پی نبرند!

قطعاً مردم از رد صلاحیت کسانی که جامه‌ی نمایندگی را فرصتی برای سوءاستفاده می‌دانند و در طول ۴ سال اخیر اقدامات غیرقانونی زیادی در این شورا انجام داده‌اند، حمایت می‌کنند و از هیئت نظارت نیز انتظار می‌رود بر تصمیم خویش استوار باشد و رأی خود را در دقیقه‌ی ۹۰ عوض نکند.

  • گفتنی است در محافل غیرسمی اسامی ۲ تن از اعضای فعلی شورای شهر تبریز به همراه ۲ عضو برکنار شده این شورا و تعدادی از چهره های سیاسی و معروف دیگر از جمله دو رئیس اسبق ، یک عضو سابق شورای شهر تبریز ، یکی از نمایندگان سابق استان، تعدادی از مدیران سابق و فعلی شهرداری تبریز، فرزند عضو فعلی شورای شهر تبریز و تعدادی از بانوان متعلق به یک حزب سیاسی اصلاح طلب در بین ردصلاحیت شدگان به چشم می خورد.
انتهای خبر