نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در بازدید از منطقه آزاد ارس:

رشد کمی و کیفی منطقه آزاد ارس سیمای اقتصادی استان را متحول کرده است

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: رشد کمی و کیفی منطقه آزاد ارس در جهت توسعه اقتصادی استان قابل توجه و مشهود است و باعث تحول در سیمای اقتصادی آذربایجان شرقی شده است. به گارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد ارس، محمداسماعیل سعیدی در بازدید از […]

image_pdfimage_print
رشد کمی و کیفی منطقه آزاد ارس سیمای اقتصادی استان را متحول کرده است
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: رشد کمی و کیفی منطقه آزاد ارس در جهت توسعه اقتصادی استان قابل توجه و مشهود است و باعث تحول در سیمای اقتصادی آذربایجان شرقی شده است.

به گارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد ارس، محمداسماعیل سعیدی در بازدید از منطقه آزاد ارس، عنوان کرد: رشد کمی و کیفی منطقه آزاد ارس در سال های اخیر بسیار خوب بوده است و از نظر زیرساختها، سرمایه گذاریها و تولید و اشتغال شاهد اقدامات مناسبی از سوی سازمان منطقه آزاد ارس هستیم.

وی افزود: کارهای انجام گرفته در ارس به نفع اقتصاد استان است و باید قدردان مدیریت و کارکنان سازمان منطقه آزاد ارس باشیم.

سعیدی اظهار کرد: در زمینه‌هایی چون کشاورزی، تولیدات صنعتی و صنعت خودرو شاهد سرمایه‌گذاری‌های بسیار خوبی هستیم و وظیفه داریم تا با برداشتن موانع موجود، به موفقیت سرمایه‌گذاران ارس کمک بیشتری کنیم.

وی در مورد وضعیت شرکت آمیکو نیز گفت: این شرکت خودروهای استراتژیک در زمینه حمل و نقل جاده‌ای تولید می‌کند و فرسوده بودن حمل و نقل جاده‌ای کشور، لزوم حمایت‌های هر چه بیشتر از این شرکت در زمینه فروش محصولات را مشخص می‌کند.

سعیدی تاکید کرد: آمیکو از جمله شرکت‌هایی است که می‌تواند محصولات خود را به راحتی در سطح کشور به فروش برساند و خودروهای تولیدی این شرکت به دلیل کیفیت بالا، قابلیت رقابت در بازارهای جهانی را نیز دارد.

وی ادامه داد: قدم هایی که در منطقه آزاد ارس برای تولید MDF برداشته شده است، شایسته تحسین است و تبدیل شدن ارس به قطب تولید این محصول می‌تواند کشور را از واردات یکی از محصولات پرمصرف، نجات دهد.

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در این حوزه به طور قطع در آینده نزدیک، از خروج ارز جلوگیری کرده و می‌توان با صادرات این محصول به ارزآوری نیز رسید.

سعیدی در ادامه گفت: تکنولوژی پیشرفته‌ای که در سال‌های اخیر در حوزه کشاورزی به منطقه آزاد ارس آورده شده است و فعالیت گلخانه تارلا امین با جدیدترین تکنولوژی‌های گلخانه‌ای، بدون شک باعث جهش در کشاورزی استان خواهد شد و به دست آوردن بازار کشور روسیه، دلیل قاطع کیفیت بالای تولیدات این شرکت است.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات انجام گرفته در زمینه تولید و اشتغال در ارس که امروز از نزدیک شاهد آن بودم، بسیار خوشحال کننده است و می‌تواند به عنوان یک الگو در توسعه کلی استان از آن استفاده کرد.

سعیدی افزود: اینکه از منطقه آزاد ارس به عنوان صنعتی‌ترین منطقه آزاد ایران نام برده می‌شود، نشان دهنده فعالیت‌های صورت گرفته است و باید در ایام آتی نیز در مجلس شورای اسلامی به افزایش سرمایه‌گذاری‌ها و تولید در منطقه آزاد ارس کمک کنیم.‌

وی با اشاره به اینکه مناطق آزاد ایران از اختیارات لازم برخوردار نیستند، تصریح کرد: دولت و مجلس باید تلاش کنند تا با افزایش اختیارات سازمان‌های مناطق آزاد، به رشد بیشتر این مناطق کمک کنند و قوانین جدید تصویب شده در زمینه اداره مناطق آزاد، نباید تبعات منفی برای این مناطق به همراه داشته باشد.

گفتنی است، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در بازدید یک روزه خود از منطقه آزاد ارس، از سرمایه‌گذاری های بخش کشاورزی و صنعت بازدید کرده و از نزدیک در جریان اقدامات انجام یافته قرار گرفت.

انتهای خبر