مهندس اشرف نیا در نشست خبری با اصحاب رسانه استان:

من مرد عمل هستم نه شعار و سوابق ۳۸ ساله من کاملا گویا هست/ مردم شورای شهر انتخاب کنند نه شورای محلات/ آنچه در شورای چهارم اتفاق افتاد به انتخاب مردم بر می‌گردد

اگر مردم به فکر توسعه‌ی همه جانبه هستند باید کسی را انتخاب کنند که نگاه جامع نسبت به کلانشهر تبریز و نیازهایش داشته باشد. مدیریت واحد شهری از جمله موارد مهمی است که خیلی‌ها شعار تحقق این مسئله را داده‌اند ولی در عمل تا کنون محقق نگردیده است.

image_pdfimage_print

مردم نمایندگان شورای شهر انتخاب کنند نه نماینده محلات

به گزارش اختصاصی اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، مهندس اشرف نیا معاون پیشین عمرانی و فنی استانداری و شهردار اسبق تبریز که در انتخابات شورای شهر تبریز کاندیدا شده اند امروز طی یک نشست خبری با حضور رسانه های جمعی استان به بیان دیگاهها و برنامه های خود در این خصوص پرداخته و پاسخگوی سوالات خبرنگاران حاضر شد.

اهم سخنان مهندس اشرف نیا در این نشست :

?پیاده سازی مدیریت واحد شهری با استفاده از ظرفیت های قانونی موجود و رایزنی قوی با دستگاههای مربوطه
?سالم سازی نهادهای زیرمجموعه شهرداری
?انسجام سازمانی دستگاههای خدمات رسان شهری
?گسترش سیستم حمل و نقل عمومی با تاکید بر استفاده از سوخت پاک و تسریع در تکمیل مترو
?بازمهندسی توسعه فیزیکی شهر با توجه به محدودیت های جغرافیایی خاص تبریز و لزوم تعیین مناطقی جدید و مناسب جهت سرریز جمعیتی تبریز
?متناسب سازی عوارض شهری با سطح درآمد مردم طبق قانون
?زندگی بانشاط باید هدف اصلی مدیریت شهری باشد
?توسعه واقعی فضای سبز شهر با درخت کاری بجای چمن کاری / برای رسیدن به شهر سالم و پاک، پروژه های جنگل کاری به وسعت ۵۶ هزار هکتار در شمال و ۲۳ هزار هکتار در جنوب و شرق تبریز پیش‌بینی شده است.

تبریز فقر پارکینگ دارد/حذف پارکینگ ها کار بسیار غلط شهرداری طی ادوار گذشته بوده که باید سریع جبران شود

?مردم شورای شهر انتخاب کنند نه شورای محلات
?مردم در انتخاب خود باید دقت کنند تا شاهد تکرار رسوایی های شورای قبل نشوند
?نظارت مهمترین وظیفه شورا است و برای نظارت بهتر باید ناظرین قوی تر از مجریان(مدیران شهری) باشند
?شهردار بهتر است با رای مردم انتخاب شود/ نجفی هم می تواند جزو گزینه های ما برای شهرداری باشد

اگر مردم به فکر توسعه‌ی همه جانبه هستند باید کسی را انتخاب کنند که نگاه جامع نسبت به کلانشهر تبریز و نیازهایش داشته باشد، لذا کسی را برگزینند که منافع فردی را به منافع عمومی ترجیه ندهد.

آنچه در شورای چهارم اتفاق افتاد به انتخاب مردم بر می‌گردد، مردم وقتی دست به انتخاب می‌زنند باید به سابقه و گذشته‌ی فرد توجه داشته باشند، کسی که عملکرد قابل عرضه‌ای ندارد نمی‌تواند برای شهر تصمیم بگیرد.

شورای چهارم نتیجه‌ی انتخاب بدون توجه به عملکرد افراد بود/ شهردار باید توسط مردم انتخاب شود

?برای تبریز ۲۰۱۸ معماری مدرن قابل عرضه نداریم/ ضرورت برجسته سازی تبریز کهن و اماکن تاریخی آن
?برای نجات شهر از معضل تراکم فروشی و ساخت و سازهای نامتجانس با طرح تفصیلی شهر، باید به دنبال تعریف درآمدهای جدید و پایدار بود

 الکترونیک کردن خدمات شهرداری از محورهای مهم برنامه‌های بنده است به صورتی که مردم بدون مراجعه به سازمان‌ها وشهرداری‌ها خدمات خود را دریافت کنند و در صورت تحقق منجر به کاهش ترافیک، ارج‌ گذادی به وقت مردم، کاهش هزینه‌ها، پیش‌گیری از برخی ارتباطات ناسالم و شفاف سازی برای خدمات دهی با هزینه‌ی کمتر می‌گردد.

مدیریت واحد شهری از جمله موارد مهمی است که خیلی‌ها شعار تحقق این مسئله را داده‌اند ولی در عمل تا کنون محقق نگردیده است.

?کارهای بزرگ، انسانهای دانا، کلان نگر و مقتدر می خواهد
?من مرد عمل هستم نه شعار و سوابق ۳۸ ساله من کاملا گویا و شفاف هست
?شهرک سلامت، توسعه تبریز به سمت شرق و انتقال پادگان تبریز به خارج شهر از اقدامات مدیریتی بنده در مسئولیتهای قبلی بوده است.

اتمام پروژه ملی و عظیم آزاد راه تبریز-زنجان و اجرای تونل های دوقلوی شیبلی که از پیچیده ترین تونل ها از لحاظ فنی بود و مدیریت میدانی نهضت جهادی بازسازی مناطق زلزله زده ورزقان از جمله افتخارات دوران مدیریتی بنده در استانداری می باشد.

پروژه‌ی ورزشی دهکده المپیک با ۴۴ رشته ورزشی در زمان حضور بنده در استانداری تصویب شده است که در صورت اجرایی شدن کامل آن می‌تواند پتانسیل مناسبی برای توسعه‌ی ورزشی در منطقه فراهم آورد.

دوره مدیریتی بنده در شهرداری تبریز هرچند کوتاه بود ولی از جمله دوره های موفق محسوب می شود طوریکه حجم عظیم بدهی بجامانده و پروژه های متعدد نیمه تمام را به سرانجام رساندم.

مشاهده‌ی وضعیت شهری وتوصیه‌ی بزرگان از سویی و تجربه‌ی ۳۸ ساله در عرصه‌ی مدیریت کلان اجرایی که بالغ بر ۱۷ سال آن در ارتباط با مدیریت شهری بوده است ما را بر آن داشت تا این خیل تجربه را برای رسیدن به اهداف مد نظر مورد استفاده قرار دهیم.

 

انتهای خبر