برنامه های شاد و مفرح صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی برای تعطیلات عید سعید فطر.

صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی همچون سالهای گذشته با تدارک برنامه های مختلف از صدا، سیما و رادیو برونمرزی روز عید سعید فطر را در کنار مردم جشن خواهد گرفت . به گزارش اعتدال پرس به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، ویژه برنامه های شبکه استانی صدای مرکز آذربایجان […]

image_pdfimage_print

صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی همچون سالهای گذشته با تدارک برنامه های مختلف از صدا، سیما و رادیو برونمرزی روز عید سعید فطر را در کنار مردم جشن خواهد گرفت .

به گزارش اعتدال پرس به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، ویژه برنامه های شبکه استانی صدای مرکز آذربایجان شرقی در روزهای دوشنبه و سه شنبه همزمان با عید سعید فطر با پخش زنده نماز عید از مصلی اعظم حضرت امام خمینی (ره) شروع و بعد از نماز، برنامه های مختلف همراه با آیتم های شاد تقدیم شنوندگان خواهد شد. حضور کارشناسان متعدد در برنامه و صحبت در خصوص عید فطر، فطریه، آداب نماز عید فطر، پخش موسیقی های شاد محلی و ملی، گزارش های زنده از جشن و سرور مردم، تماس های تلفنی، پیامک های شنوندگان از جمله بخش های ویژه برنامه رادیویی در جشن بندگی رمضان است.

در این برنامه ها بهروز جعفری و پریسا محمدی تهیه کننده، هاله فرشاد و لیلی مرتضویان گوینده، مصطفی قنادی، داریوش رضوان، قربانی، زهرا بی شک، زهرا پوریامهر و مریم سربخشیان گزارشگر ، و فریبا برزگر و فرناز کوچه باغی دستیار تهیه می باشند.

در شبکه استانی سیمای مرکز آذربایجان شرقی هم جـُنگ شبانگاهی ویژه عید فطر در چهار قسمت از دوشنبه هر شب به تهیه کنندگی عباس احمدزاده و کارگردانی محمد ندیمی برای مخاطبان از قاب سیمای سهند پخش خواهد شد. همچنین برنامه صبحگاهی سحرلر در روز عید از ساعت هشت صبح با پوشش زنده نماز باشکوه عید فطر و با آیتم های شاد و مفرح، به مدت دو ساعت برای بینندگان سیمای سهند  پخش می شود.  شرح و تبیین فلسفه این روز بزرگ و مکرم ، تشریح  دعای وداع ماه رمضان، بررسی آداب و رسوم مربوط به عید سعید فطر در قالب مباحث کارشناسی از جمله بخش های این برنامه خواهد بود.

برنامه موسیقیایی سهند آوا هم بعد از ظهر به صورت زنده با پخش موسیقی ها و ترانه های درخواستی بینندگان خود و با پخش آهنگ های شاد محلی و ملی  سعی خواهد کرد لحظات خوشی را برای مخاطبان در تعطیلات عید سعید فطر رقم بزند.

رادیو برون مرزی صدای مرکز آذربایجان شرقی هم برنامه های خاصی برای این روز در بخش های مختلف تدارک دیده است. ” پنجره ” عنوان ویژه برنامه مناسبتی عید سعید فطر است که به مدت ۲۰ دقیقه از ساعت ۸:۳۰ صبح روز عید به تهیه کنندگی اکرم رضایی و نویسندگی و گویندگی فریبا رضایی به روی آنتن می رود. برنامه کودک ” اسلام غنچه لری ” ویژه عیدفطر هم به تهیه کنندگی و گویندگی اکرم رضایی و صدابرداری حسن صادقی در روز عید فطر از ساعت ۹:۱۵ تا ۹:۳۰ دقیقه تقدیم کودکان آذری زبان آن سوی مرزها می شود. ” مشکات ” دیگر ویژه برنامه مناسبتی رادیو برون مرزی است که در آستانه اذان مغرب از ساعت ۲۰:۵۰ به مدت ۳۰ دقیقه به تهیه کنندگی حسن صادقی و نویسندگی و گویندگی علی افخمی نیا با پرداخت ویژه به موضوع عید فطر، اهمیت بزرگداشت این روز و اقامه نماز عید و .. از آنتن رادیو برون مرزی تقدیم شنوندگان می شود. در برنامه پنج دقیقه ای شناور هم که به تهیه کنندگی علیرضا یلتقیان، گویندگی سمیرا دل آرام و مترجمی فرهاد کرم روان روی آنتن می رود به دعاها و آداب و اعمال این روز اشاره می شود.

انتهای خبر