فرصتی برای رفع کاستی‌‌ها

نقد رسانه‌‌ای و مسئولانی که باید نقدپذیر باشند

اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)/ مسئولان باید از ظرفیت رسانه‌ها در جهت حل مشکلات مردم و یا انعکاس اخبار سازمان متبوع خود بهره ببرند چون این مسئولان هستند که به رسانه احتیاج دارند.    رسانه‌‌‌‌ها زبان گویای مردم هستند و حلقه اتصال آنان با مسئولان. رسانه‌‌‌ها اگر مشکلات مردم و معضلات جامعه را صادقانه و منصفانه بیان […]

image_pdfimage_print

اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)/

مسئولان باید از ظرفیت رسانه‌ها در جهت حل مشکلات مردم و یا انعکاس اخبار سازمان متبوع خود بهره ببرند چون این مسئولان هستند که به رسانه احتیاج دارند.

 
 رسانه‌‌‌‌ها زبان گویای مردم هستند و حلقه اتصال آنان با مسئولان. رسانه‌‌‌ها اگر مشکلات مردم و معضلات جامعه را صادقانه و منصفانه بیان کنند و عملکرد مسئولان را با نگاه تیز بین خود نقد عالمانه نمایند، بدون شک اعتماد هر دو طرف را جلب خواهند کرد که صد البته همین اعتماد بزرگترین سرمایه یک رسانه محسوب می‌‌‌‌‌‌شود و در این صورت است که می‌‌‌‌‌توان گفت یک رسانه در رسالت خبری خود خوب و موفق عمل کرده است.

 

اخیراً یکی از مسئولین عنوان کرده رسانه‌ها فقط کمبودها را منعکس می‌کنند و اقدامات مثبت این دستگاه را پوشش نمی‌دهند. در پاسخ به این مقام مسئول و دیگر مسئولان استان که از رسانه‌‌‌ها چنین انتظاری دارند باید گفت رسالت و وظیفه اصلی رسانه نقد و انعکاس مشکلات است و تعریف و تمجید در وهله‌‌‌‌ی بعدی قرار دارد. کسی منکر خدمات ارزشمند دستگاه‌‌ها نیست و هر کسی می‌‌تواند این خدمات را در شهر به عینه ببیند.

بنابراین برای رسانه‌‌‌‌ها نام و نشان فلان سازمان یا نهاد فرقی نمی‌‌‌کند و رسانه صرفا به مسئولیت اجتماعی خویش عمل می‌‌‌کند و واقعیات را آنچنان که هستند بازتاب می‌‌دهد. هرجا منافع مردم در خطر باشد رسانه‌‌‌ها ساکت نمی‌‌‌شوند چون رسانه‌‌ها چشم بیدار و گوش شنوای جامعه هستند.

مسئولان باید از ظرفیت رسانه‌ها در جهت حل مشکلات مردم و یا انعکاس اخبار سازمان متبوع خود بهره ببرند چون این مسئولان هستند که به رسانه احتیاج دارند. مسئولان باید انتقادپذیر باشند و با هر انتقادی از رسانه‌ها شکایت نکنند و آستانه تحمل خود را در قبال نقدهای رسانه‌ای بالا ببرند.

اکنون که تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شده و کمتر از ۵ ماه به آغاز این رویداد باقی مانده است، جا دارد مسئولان استان از این فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را ببرند که در این میان بدون کمک رسانه‌‌‌‌ها رسیدن به اهداف تبریز ۲۰۱۸ میسر نخواهد بود. الان زمان تخریب همدیگر و گله و شکایت نیست بلکه با همدلی و هماهنگی همگانی می‌‌توانیم میزبان شایسته‌‌‌ای از میهمانان و گردشگران باشیم تا ثابت کنیم شهر اولین‌‌‌‌ها همیشه و در همه حال اولین است.

  • طاهر خیری
انتهای خبر