حجت الاسلام تقی زاده: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از گروه بازی پرهیز دارد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: پرهیز از هرگونه ورود به گروه بازی و حزب گرائی و تبعیت محض از مقام ولایت خطی مشی اصلی و محوری این شورا است. به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، حجت الاسلام حسین تقی زاده روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت فرا رسیدن سالروز […]

image_pdfimage_print

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: پرهیز از هرگونه ورود به گروه بازی و حزب گرائی و تبعیت محض از مقام ولایت خطی مشی اصلی و محوری این شورا است.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، حجت الاسلام حسین تقی زاده روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت فرا رسیدن سالروز تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، افزود: خط مشی فوق طی ۳۷ سال گذشته در تمامی برنامه ها و مراسم های مختلف انقلابی، ملی و مذهبی به دقت رعایت شده است، زیرا معیار و شاخص اصلی برنامه های تدوین شده، حرکت در مسیر رهبری است.
وی، ضرورت ایجاد هماهنگی بین متولیان فرهنگی و تبلیغاتی و دوری از هرگونه عملکرد سلیقه ای را فلسفه ایجاد و تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) در ۱۲ مرداد سال ۱۳۵۹بیان کرد.
وی اظهار کرد: در این زمینه تهیه تصاویر، اعلام مواضع، چاپ و انتشار پوستر و کتابچه های مربوط به آیین های انقلابی و دینی و نیز حفظ آثار انقلاب اسلامی در دستور کار فعالیت های این شورا قرار گرفت.

حجت الاسلام تقی زاده، محور برنامه های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را مردمی بودن، مکتبی بودن، پیروی از ولایت بیان کرد و یادآور شد: در این راستا شورای هماهنگی به عنوان یکی از کهن ترین نهادهای عمومی و غیردولتی انقلابی در جمهوری اسلامی به شمار می رود که حرکت در مسیر انقلاب، شناخت به موقع لحظه ها، در کنار مردم بودن و در صحنه نگه داشتن آحاد مردم از ویژگی های بارز آن است.
وی، از حضور تعداد ۲۵ دستگاه اجرایی در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی خبر داد و با اشاره به اینکه این شورا به عنوان هماهنگ کننده برگزاری آئین های مختلف عمل می کند و مسئولیت مستقیم دارد، گفت: این شورا در تعداد ۱۳ روز خاص و یوم الله های مختلف از قبیل ۱۲ فروردین، ۱۴ خرداد، ۱۵ خرداد، ۷ تیر، ۱۷ شهریور، ۱۳ آبان، ۱۲ و ۲۲ بهمن و ۹ دی به عنوان هماهنگ کننده برنامه ها با برگزاری نشست های مختلف اقدام می کند.

حجت الاسلام تقی زاده ادامه داد: در کنار این برنامه های رسمی، شورای هماهنگی در سایر مناسبت های غیرمترقبه مثل راهپیمایی های حمایت از مردم فلسطین، بحرین، یمن و تشییع پیکرهای شهدا و علما نقش آفرینی می کند.
وی از وجود هماهنگی و تعامل لازم بین دستگاه های مختلف آذربایجان شرقی در برگزاری مراسم های گوناگون انقلابی و دینی خبر داد و اظهار کرد: البته در پاره ای از موارد نیز مشکلاتی اگر باشد با برپایی نشست ها و بررسی مسایل به زودی رفع شده و هماهنگی های لازم و کافی برای برنامه ها به وجود می آید.
حجت الاسلام تقی زاده، ثبات در نمایندگی های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در شهرستان ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: گاها’ در مواردی با تغییر دولت ها شاهد جابجائی نمایندگان شورا هستیم که اگر این مورد از سوی نمایندگان دولت رعایت شود، شاهد استفاده بهینه از تجربیات افرادی خواهیم بود که سال ها در این سمت مشغول فعالیت بوده اند.

وی به موضوع تبریز ۲۰۱۸ و انتخاب این شهر به عنوان شهر گردشگری کشورهای اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه تاکنون هیچ دستگاه و نهادی از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای حضور در جلسات دعوت نکرده اند، یادآور شد: با توجه به عنوان اسلامی داشتن این رویداد بزرگ، شورا می تواند در صورت تمایل نهادهای مسئول وارد عرصه شده و هر آنچه در توان داشته باشد، انجام دهد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، نبود میدان و محل بزرگ در تبریز برای برگزاری تجمع های مختلف ملی و مذهبی را از مشکلات موجود بیان کرد و افزود: متاسفانه هم اکنون مراسم هایی که برگزار می شود به دلیل شرایط خاص خیابان ها و معابر عمومی در شان مردم تبریز نیست.
تقی زاده گفت: در این رابطه شورای هماهنگی استان، خیابان ۱۷ شهریور حدفاصل چهارراه باغشمال تا چهارراه ۱۷ شهریور را به شورای تامین جهت برگزاری مراسم ها و تجمع های مختلف ارایه کرده است.

انتهای خبر