یک فعال رسانه ای استان:

تبریز ۲۰۱۸ شوخی گرانقیمت برای تبریزی ها/ این پروژه ی پرابهام فقط خرج روی دست مردم گذاشته است

هنرمند تبریزی، پروزه تبریز ۲۰۱۸ را یک شوخی با هزینه های بالا و نتایج کم ارزیابی کرد برای تبریز ی ها گران تمام خواهد شد.  به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، محمد فرشباف در یادداشتی به خبرنگاران نوشت: چندین ماه است که پروژه تبریز ۲۰۱۸ را به زبان ها انداخته اند و یک عنوان تشریفاتی را […]

image_pdfimage_print

هنرمند تبریزی، پروزه تبریز ۲۰۱۸ را یک شوخی با هزینه های بالا و نتایج کم ارزیابی کرد برای تبریز ی ها گران تمام خواهد شد.

 به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، محمد فرشباف در یادداشتی به خبرنگاران نوشت: چندین ماه است که پروژه تبریز ۲۰۱۸ را به زبان ها انداخته اند و یک عنوان تشریفاتی را در بوق و کرنا کرده اند که نتیجه آن بلا شک بی اثر خواهد بود.

این مجری تلویزیون نوشت: در طول دو سال گذشته در جلسات متعددی با موضوع تبریز ۲۰۱۸ شرکت کرده ام که همه آنها را بخشی از عمر تلف شده ام میدانم.

وی گفت: تشکیل کمیته ها و کمسیون های موازی بدون قدرت و ضمانت اجرایی با حضور افراد غیر کارشناس معظلی است که این پروژه دچار آن شده است.

وی با انتقاد شدید از عملکرد شورای شهر، شهرداری  و میراث فرهنگی گفت: با برگزاری جلسه، توریست به تبریز نمی آید و امروز همه اینها در حالی است که این جلسات حالت تشریفاتی داشته و صاحبان اصلی پروژه ها کاملا از پیش تعیین شده هستند.

این فعال فرهنگی گفت: دایه های مهربانتر از مادری هم برای تبریز پیدا شده که برای پارو کردن بودجه ریخته شده جارو به دست گرفته اند.

فرشباف اضافه کرد: اگر به فرض، این جلسات تو خالی نتیجه ای هم داشته باشند، بدون شک با شناختی که از سیستم مدیریتی در استان داریم تیم جدید شورا و شهرداری همه آنها رابایگانی خواهد کرد.

فرشباف با انتقاد از نحوه سیاستگذاری پروژه تبریز ۲۰۱۸ گفت: توریسم قاعدتا به عنوان یک صنعت پول ساز درهمه جای دنیا مطرح است و خنده دارترین بخش این پروژه این است که در حال حاضر این پروژه ی پرابهام فقط خرج روی دست مردم گذاشته است.

هنرمند تبریزی که مدتی است به پایتخت مهاجرت کرده است؛ گفت: من به شما قول میدهم اگر همین روند و منوال را ادامه دهند و اگر از لحظه تحویل سال ۲۰۱۸ یک توریست با پای خودش به تبریز بیاید؛ من در وسط میدان ساعت از همه عذرخواهی خواهم کرد.

وی اضافه کرد:البته مطمئا آقایان با خرج مردم تبریز چند رنگین پوست را گرد هم خواهند آورد تا بگو یند تبریز روی توریست را به خود دیده است؛ اما قاعدتا توریست باید ارز بیاورد نه آنکه ارز خارج کند.

فرشباف گفت: در حالی که برای پارک کردن خودرو در مقابل خانه مان پول پارکبان می دهیم و برای ورود به تنها پارک استاندارد شهرمان ورودیه می دهیم و هنگام سوار شدن به اتوبوس به بهانه کارت زدن آبروی همشهریانمان ریخته میشود؛ شایسته نخواهد بود پول هایی را که از این راه به دست آورده اند به باد فنا بدهند.

وی تنگ نظریهای اجتماعی و فرهنگی رایج در تبریز را سد بزرگی در برابر صنعت توریسم عنوان کرد و افزود: تا روزی که یک کارمند دست چندم یک نهاد غیر فرهنگی برای یک موضوع فرهنگی تصمیم بگیرد، هیچ توریستی وارد شهر، نخواهد شد.

انتهای خبر