انتقاد بیگی از فراکسیون نمایندگان شمالغرب/ به جای طرح مطالبات آذربایجان، برای کابینه رای جمع می‌شود

وی که در جلسه ی اعضای فراکسیون نمایندگان شمالغرب با وزاری پیشنهادی کابینه دوازدهم حضور نیافته بود گفت: در شان ما نیست که به جای مطالبه گری حقوق مردم، توجیه کننده ی عملکرد این و آن باشیم.

image_pdfimage_print

نماینده اصولگرای تبریز در مجلس با انتقاد از عملکرد فراکسیون نمایندگان شمالغرب اظهار داشت: به نظر می رسد در این فراکسیون به جای طرح مطالبات، برای وزاری پیشنهادی رای جمع می شود.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از خبرآنلاین، احمد علیرضابیگی در گفتگویی با اشاره به اینکه در جلسه ی دیشب نمایندگان استان های شمالغرب با وزاری پیشنهادی حاضر نشد گفت: این فراکسیون باید آن روز که خون مردم بیگناه بدلیل قصور برخی مسئولان ریخته شد اظهار وجود می کرد ولی امروز برای برخی وزاری پیشنهادی کابینه دوازدهم رای جمع می کند.

آخرین استاندار دولت احمدی نژاد در آذربایجان شرقی تاکید کرد: فراکسیون نمایندگان شمالغرب باید هدف خود را احقاق حقوق مردم و تلاش بر توسعه ی آذربایجان قرار دهد و جمع کردن رای برای برخی وزاری یاد شده دور از شان است.

وی با اشاره به اهداف راه اندازی فراکسیون مناطق ترک زبان که به فراکسیون نمایندگان شمالغرب تغییر نام داده است یادآور شد: قرار بود این فراکسیون بر هم افزایی و هماهنگ کردن مطالبات مردم این خطه و پیگیری حقوق استان های آذری تلاش کند ولی در این امر موفق نبوده است.

بیگی بدون اشاره به حضور وزیر پیشنهادی راه در جلسه ی دیشب نمایندگان استان های شمالغرب تصریح کرد:

وی با انتقاد شدید از عملکرد برخی نمایندگان، آنها را “وکیل الدوله” هایی خواند که در پی جمع آوری رای برای وزاری پیشنهادی کابینه دوازدهم برآمده اند.

وی که در سالهای دور یکی از فرماندهان ارشد ناجا به شمار می آمد در ادامه سخنان خود در پاسخ به عدم حضور وزاری آذری در کابینه دوازدهم نیز گفت: البته برخی از وزاری معرفی شده همچون وزیر پیشنهادی دفاع اهل آذربایجان هستند.

بیگی در عین حال با تاکید بر اینکه باید به دنبال حضور وزاری تاثیرگذار و کارآمد در کابینه بود یادآور شد: در کابینه یازدهم وزیر صنایع آذری بود ولی ماشین سازی به این روز افتاد؛ ضمن اینکه با وجود حضور وزیر نیرو که وی نیز جزو اعضای آذربایجانی دولت به شمار می رفت طرح انتقال آب ارس و نیز پروژه های نیروگاهی در این منطقه به کما رفت.

وی که در جلسه ی اعضای فراکسیون نمایندگان شمالغرب با وزاری پیشنهادی کابینه دوازدهم حضور نیافته بود گفت: در شان ما نیست که به جای مطالبه گری حقوق مردم، توجیه کننده ی عملکرد این و آن باشیم.

احمد علیرضا بیگی با اشاره به مطالبات مردم آذربایجان از دولت یادآور شد: به عنوان مثال راه اندازی فرهنگستان زبان ترکی یکی از اصلی ترین خواسته های مردم این خطه و نیز جزو قول های دولت بود ولی تا این لحظه عملی نشده است.

انتهای خبر