پزشکیان :

با تغییر وزیر مشکل حل نمی‌شود

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه معتقد به تغییر در ترکیب کابینه نبودم، گفت: با تغییر افراد اشکال رفع نمی‌شود باید به جای تغییر وزرا اشکالات شناسایی می‌شد تا برای حل آن راهکاری پیدا می‌شد. به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، مسعود پزشکیان در ارزیابی از وزرای پیشنهادی گفت: بنده از همان ابتدا معتقد به تغییر […]

image_pdfimage_print

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه معتقد به تغییر در ترکیب کابینه نبودم، گفت: با تغییر افراد اشکال رفع نمی‌شود باید به جای تغییر وزرا اشکالات شناسایی می‌شد تا برای حل آن راهکاری پیدا می‌شد.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، مسعود پزشکیان در ارزیابی از وزرای پیشنهادی گفت: بنده از همان ابتدا معتقد به تغییر کابینه نبودم چون معتقد به شناسایی اشکالات و آموزش به افراد برای رفع آن اشکالات دارم.

وی توضیح داد: به نظرم با عوض کردن وزرا اشکالات برطرف نمی شود. نباید این تصور بین مردم وجود داشته باشد که اگر وزیری تغییر کند مشکل نیز حل می‌شود. ما ۳۹ سال است که مسئولان را عوض می‌کنیم، اما همچنان مشکلات باقی مانده است. چون از حل مشکلات غافلیم و به جای حل مشکلات تنها به دنبال تغییر افراد هستیم.

این عضو فراکسیون امید ادامه داد: افراد و مسئولان مشکل نیستند که بخواهیم با تغییر آنها مشکلات رفع شود. مشکل در عدم توانایی، دور بودن از برنامه و حرکت نکردن در جهت آن و نبود شناخت از شرایط است که باعث می شود نتوانیم به اهداف برسیم. این موضوع نیز تنها با آموزش دادن حل شدنی است و راهکاری غیر از آن ندارد.

پزشکیان یادآور شد: اینکه جامعه و رسانه‌ها تنها به دنبال تغییر افراد و مسئولان هستند نتیجه‌اش این می‌شود که بعد از ۳۹ سال همچنان مشکلات و معضلات باقی است و حتی بعضاً به جای بهتر شدن شرایط مشکلات بر روی اهم انباشته می شوند. دلیل آن است که ما انتظار داریم با تغییر افراد مشکل نیز حل شود و به دنبال راه حل نیستیم.

نایب رئیس مجلس در ادامه گفت: در این شرایط نیمی از کابینه دولت روحانی تغییر پیدا کرده است. طبیعت‍ا آنهایی که از دولت یازدهم در دولت دوازدهم باقی مانده‌اند، باید اشکالات را اصلاح و برطرف کرده تا به راه حلی برسند و کارهایشان نتیجه دهد. آنهایی که تازه آمده‌اند باید کار را از نو شروع کرده و برنامه بنویسند . طبیعتاً تا این برنامه نوشته شود و آن وزیر بخواهد برنامه را بفهمد و کاری کند چهار سال کاری‌اش تمام شده است.

وی در باره حضور زنان در پستهای مختلف وزارتخانه‌ها نیز گفت: ما می خواهیم مشکلات روی زمین مانده حل شود. پس اینکه کدام گروه و یا زن یا مرد بخواهند آن مشکل را حل کنند مهم نیست، مهم بهبود شرایط است. پس به جای تئوری پردازی و استفاده از این فرد یا آن فرد تمرکز همه باید رفع مشکلات باشد.

انتهای خبر