خداحافظی اجباری بخشی از مدیران استان از 20 آبان

لیست مدیران آذربایجان شرقی که طبق تفسیر جدید قانون بازنشستگی، باید از مسئولیتهای خود خداحافظی کنند!

با اجرایی شدن این قانون که از تاریخ ۲۰ آبان عملیاتی خواهد شد، تعداد زیادی از مدیران فعلی استان مجبور به خداحافظی از مسئولیتهای اجرایی خود خواهند بود.

image_pdfimage_print

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به تصویب تفسیر جدید قانون منع بکارگیری بازنشستگان از سوی مجلس گفت: بخشی از بازنشستگان بکارگرفته شده در دستگاه‌ها باید تا ۱۰ روز آینده ترک پست کنند.

گفتنی است، با توجه به تفسیر تبصره ۱ قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان که چند روز پیش از سوی مجلس شورای اسلامی انجام شد بکارگیری بازنشتگان در هر پستی غیر از استثنائات ماده ۷۱ قانون مزبور ممنوع و خلاف قانون است .

استثنائات ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری شامل «رؤسای سه قوه، معاون اول رئیس‌جمهور، نواب رئیس مجلس شورای اسلامی و اعضا شورای نگهبان، وزرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاونین رئیس‌جمهور، استانداران و سفرا و معاونین وزرا» می شود و با تفسیر جدیدی که اخیراً مجلس شورای اسلامی انجام داد، فقط افرادی مشمول استثنائات تبصره ۱ قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان هستند که در جایگاه‌های مشخص‌ شده در ماده ۷۱ قانون خدمات کشوری به‌کارگیری می‌شوند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: با این تفسیر از این به بعد مثلاً فردی که در گذشته حتی وزیر بود و بازنشسته شد دیگر نمی‌تواند به‌کارگیری شود، مگر آنکه صرفا در پست‌های مشخص‌ شده در ماده ۷۱ قانون خدمات کشوری به‌کارگیری شود و به ‌واسطه این تفسیر، بازنشستگانی که در دستگاه‌ها به‌کارگیری شده‌اند، باید طبق قانون ترک پست کنند.

 لیست مدیران آذربایجان شرقی که طبق تفسیر جدید قانون بازنشستگی، باید از مسئولیتهای خود خداحافظی کنند❗️

مدیران استان آذربایجان شرقی که طبق تفسیر جدید قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دولت، باید از امروز ۲۰ آبان ماه از مسئولیتهای خود خداحافظی کنند، چه کسانی هستند؟

با توجه به ابلاغ رسمی این قانون از سوی رئیس جمهور که  چند روز پیشصورت گرفت، با اجرایی شدن این قانون که از تاریخ ۲۰ آبان عملیاتی خواهد شد، تعداد زیادی از مدیران فعلی استان مجبور به خداحافظی از مسئولیتهای اجرایی خود خواهند بود.

با توجه به سوالات مکرر مخاطبان و مردم مبنی بر اطلاع رسانی از نحوه اجرای این قانون در استان و اعلام اسامی مدیران مشمول این قانون در آذربایجان شرقی، هرچند طبق نقل محافل مختلف از جمله اطلاعات رسیده به اعتدال پرس، نام تعدادی از مدیران استانی مشمول این قانون مطرح شده است ولی باتوجه به اینکه هنوز مسئولین استانداری و دستگاههای متولی نظارت بر اجرای این قانون، در این خصوص اطلاع رسانی نکرده اند به محض ارائه اطلاعات مربوطه، لیست این مدیران اعلام خواهد شد.

توضیح اینکه برخی از فرمانداران و مدیران استانداری و روسای برخی سازمانها و نیز برخی نهادها از جمله منطقه آزاد ارس جزو مشمولین این قانون نام برده می شود.

انتهای خبر