واکنش تند حجت‌الاسلام آل‌هاشم به بخشنامه آموزش و پرورش/ جزئیات تماس شمخانی و رضایی با امام جمعه تبریز

در این چند روز آقایان شمخانی و رضایی با بنده تماس گرفته و از حرکات اخیر استان توسط مسوولان استان تشکر می‌کردند.

image_pdfimage_print

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان جزئیات تماس تلفنی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، نسبت به دستورالعمل جدید آموزش و پرورش مبنی بر پرهیز دانش‌آموزان برای حضور در مزار شهدا و دیدار با جانبازان واکنش تند نشان داد و گفت: مسولان حواسشان باشد چه می‌کنند.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از فارس،  سیدمحمدعلی آل‌هاشم ظهر امروز در دیدار با فرمانده جدید سپاه عاشورا با تبریک انتصاب شایسته فرماندهی جدید سپاه عاشورا و آرزوی توفیق برای وی اظهار داشت: امید است حضور سردار منشاء خیر و برکت در استان باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: از خدمات ارزشمند سردار کریمیان تشکر و قدردانی می‌کنیم که جانانه خدمت کردند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه سپاه خدمات ارزشمندی در تاریخ انقلاب انجام داده است، گفت: مردم سپاه و بسیج را از خود می‌دانند و خدمات دوران دفاع مقدس سپاه را فراموش نمی‌کنند؛البته نباید اجازه فراموشی را بدهیم.

آل‌هاشم با بیان اینکه درست است جنگی در کشور نیست ولی باید آن فرهنگ را حفظ کنیم، گفت: اخیرا وزارت آموزش و پرورش دستورالعملی صادر کرده که براساس آن دانش‌آموزان حق حضور در مزار شهدا و دیدار با جانبازان را ندارند و این یک موضوع عادی نیست و باید به مسوولان ذی‌ربط تذکر جدی داد تا دست از این دستور و ابلاغیه های پوچ و بی‌معنی بردارند و حواسشان جمع باشد تا دست از پا خطا نکنند.

وی با تاکید به اینکه اسناد و افتخار مملکت ما شهدا و ایثارگران هستند، گفت: دیشب در رادیو روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش این موضوع را توضیح و توجیه می‌کرد که ما نام شهدا را نیاورده‌ایم و اصلا منظورمان این نبوده است بلکه منظور کل آرامستان‌ها بود که از نظر روانی برای دانش‌آموزان مناسب نیست.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: حتی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد فروردین ماه این دستورالعمل تجدیدنظر خواهد شد و تازه  آن موقع آن را اصلاح خواهیم کرد و نام شهدا را حذف می‌کنیم.

امام جمعه تبریز بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش این موضوع را از بعد دیگری توجیه می‌کند و اعلام می‌دارد از نظر روانی مطرح کرده‌اند ولی قطعا اینها تفکراتی است که باید رسیدگی و بازنگری شود.

وی اذعان داشت:شهدا و ایثارگران سند افتخار ما و انقلاب اسلامی ایران هستند و مزار شهدا نیز محل توجه مومنین است و نباید هرگز در هیچ دوره و مقطعی فراموش شوند.

 

آل‌هاشم گفت: در این چند روز آقایان شمخانی و رضایی با بنده تماس گرفته و از حرکات اخیر استان توسط مسوولان استان تشکر می‌کردند.

وی مطرح کرد: در اتفاقات اخیر کشور با توجه به همدلی مردم با بسیج و روحانیت همچنین اتحاد و همدلی و تلاش نیروهای مسلح شاهد بودیم که هیچ‌گونه مشکلی در استان نبود.

نماینده ولی فقیه در استان اعلام کرد: امروز این اولین اعلام رسمی بود که در ۲۹ بهمن ماه مردم غیرتمند آذربایجان با ولی فقیه دیدار خواهند کرد و البته در آنجا نیز وفاداری مردم استان را به عرض مقام معطم رهبری خواهیم رساند.

انتهای خبر