دومینوی تغییرات دولت کلید خورد/ همتی و نوبخت کنار رفتن

دومینوی تغییرات بزرگ در دولت که از هفته ها پیش گمانه زنی شده بود، صبح امروز کلید خورد و در اولین قدم، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و رئیس کل بانک مرکزی کنار رفتند. عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی شد به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، هیات دولت در جلسه روز چهارشنبه خود به […]

image_pdfimage_print

دومینوی تغییرات بزرگ در دولت که از هفته ها پیش گمانه زنی شده بود، صبح امروز کلید خورد و در اولین قدم، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و رئیس کل بانک مرکزی کنار رفتند.

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی شد عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی شد

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، هیات دولت در جلسه روز چهارشنبه خود به عبدالناصر همتی به عنوان رئیس کل جدید بانک مرکزی رای اعتماد داد و از خدمات و تلاش‌های ولی‌الله سیف در دوران تصدی ریاست بانک مرکزی تقدیر کرد.

 رئیس جمهور اصلاح نظام بانکی، سیاست‌های مالی، پولی و بهبود روابط بانکی با دنیا و توسعه پیمان‌های پولی دو جانبه، حفظ و مراقبت از ذخائر ارزی را از اولویت‌های رئیس کل جدید بانک مرکزی دانست و کلیه اعضای دولت را به همکاری با ایشان توصیه کرد.

رئیس جمهور با تشکر از سیف، وی را مدیری بسیار سالم و ارزشمند دانست که با جدیت تمام سیاست‌های دولت را اجرا می‌کرد.

همتی سابقه ریاست بیمه مرکزی ایران و چندین بانک دولتی و خصوصی را در کارنامه خود دارد و هفته پیش به عنوان سفیر ایران در چین معرفی شده بود.

 نتیجه تصویری برای نوبخت نوبخت از همه مسئولیت هایش اعلام کناره گیری کرد

سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نیز دقایقی پیش با اعلام کناره گیری خود از دولت گفت: ترجیح دادم در اصلاح کابینه، داوطلبانه شخصا از همه مسولیت‌های دولت کناره گیری کنم.

وی افزود: بیش از هر چیز به فکر کشور باشیم، لحظه شماری میکنم به دانشگاه برگردم، وابستگی در حضور در دولت ندارم. البته آقای رئیس جمهور همیشه به بنده لطف و محبت دارند.

نوبخت که از یاران نزدیک رئیس جمهور و تیم اصلی دولت روحانی به شمار می رود، در حالی از سمت های خود استعفا داده است که هنوز رئیس جمهور  نظر خود را در این باره اعلام نکرده است.

انتهای خبر