? کم کاری وزارت خارجه اجازه گسترش مناسبات اقتصادی با آذربایجان را نمی‌دهد

وزارت خارجه در این سال‌ها کار چندانی در این خصوص انجام نداده و علی رغم اینکه بارها اعلام شده که ما روابط سیاسی خوبی با این کشورها داریم اما در حوزه اقتصادی ضعیف کار کرده است

image_pdfimage_print

به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، بهروز پورسلیمان، رییس اتاق بازرگانی ایران و آذربایجان گفت: با توجه به تحریم‌هایی که با آن مواجه شدیم انتقال ارز برای صادر کننده و وارد کننده با آذربایجان و کشورهای CIS به مشکل برخورده است. ما به بانک مرکزی پیشنهاد دادیم در صورت ادامه این رویه یک خط اعتباری با استفاده از پول ملی این کشورها ایجاد کند که متاسفانه تاکنون محقق نشده است.

وی افزود: فعالان اقتصادی این کشورها خواهان کار کردن با ما هستند و بانک مرکزی نیز برای تامین این خط اعتباری مشکلی ندارد اما متاسفانه این ضعف سیستم دیپلماسی اقتصادی ما است که نتوانسته کاری از پیش ببرد. وزارت خارجه در این سال‌ها کار چندانی در این خصوص انجام نداده و علی رغم اینکه بارها اعلام شده که ما روابط سیاسی خوبی با این کشورها داریم اما در حوزه اقتصادی ضعیف کار کرده است و نتوانسته آنگونه که انتظار می‌رود از ظرفیت‌های سیاسی به نفع اقتصاد کشور بهره ببرد.

پورسلیمان می گوید: اکنون مهمترین مشکل ما نقل و انتقال مالی است، متاسفانه بانک ملی در باکو هیچ فعالیت مثبتی ندارد و مجبوریم از طریق صرافی ها با صرف هزینه‌های بالا، پول اجناس صادراتی خود را بگیریم.

  • آدرس کانال اطلاع رسانی اعتدال پرس در تلگرام :   @etedalpres
انتهای خبر