موافقت ترامپ با پیشنهاد خط اعتبارى فرانسه به ایران

ترامپ با پیشنهاد خط اعتبارى مکرون به ایران موافقت کرد. به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان) به نقل از ایرنا، کریس مورفی” از موافقت ترامپ با طرح  رئیس جمهور فرانسه برای پرداخت ۱۵ میلیارد دلار به ایران در مقابل بازگشت از کاهش تعهدات برجامی خبر داد. سناتور دموکرات ایالت کنتیکت در توییتى نوشت: ترامپ به ایران […]

image_pdfimage_print

ترامپ با پیشنهاد خط اعتبارى مکرون به ایران موافقت کرد.

به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان) به نقل از ایرنا، کریس مورفی” از موافقت ترامپ با طرح  رئیس جمهور فرانسه برای پرداخت ۱۵ میلیارد دلار به ایران در مقابل بازگشت از کاهش تعهدات برجامی خبر داد.

سناتور دموکرات ایالت کنتیکت در توییتى نوشت: ترامپ به ایران ۱۵ میلیارد دلار برای بازگشت به توافقی( برجام) می دهد که او خود، آن را رد و پاره کرد.

گزارش اعتدال پرس به نقل از دیگر رسانه ها همچنین حاکی است، نشریه آمریکایی دیلی‌بیست با درج گزارشی در توصیف این طرح نوشت: طرح “ماکرون”، رئیس‌جمهور فرانسه مبنی بر راه‌اندازی خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری تضمین‌شده با نفت ایران، شامل تعهد ایران به گفت‌وگوهای منطقه‌ای در آینده است.

دیلی‌بیست در توصیف طرح ماکرون می‌نویسد: «در برابر پول (اعتبار ۱۵ میلیارد دلاری)، ایران باید به پایبندی به توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی که در سال ۲۰۱۵ منعقد شد (برجام) بازگردد. تهران همچنین باید با عدم تهدید امنیت خلیج فارس و عدم ممانعت از دریانوردی در این منطقه موافقت کند. در نهایت، تهران باید متعهد به گفت‌وگوهای منطقه‌ای خاورمیانه‌ای در آینده شود.»

  • آدرس کانال اطلاع رسانی اعتدال پرس در تلگرام :   @etedalpres
انتهای خبر