معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز:

اقدامات فرهنگی در زمینه کاهش استرس دوران کرونا انجام می شود

معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز گفت: اقدامات فرهنگی در زمینه کاهش استرس دوران کرونا انجام می شود. به گزارش اعتدال پرس به نقل از شهریار، به مناسبت ۹ اردیبهشت روز جهانی روانشناس و مشاور معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز از روانشناسان و مشاوران خانه های سلامت شهرداری تبریز  تقدیر کرد. معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز […]

image_pdfimage_print

تقدیر

معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز گفت: اقدامات فرهنگی در زمینه کاهش استرس دوران کرونا انجام می شود.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از شهریار، به مناسبت ۹ اردیبهشت روز جهانی روانشناس و مشاور معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز از روانشناسان و مشاوران خانه های سلامت شهرداری تبریز  تقدیر کرد.

معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز در این جلسه ضمن تبریک این روز  و همچنین ماه مبارک رمضان گفت : ماه  مبارک رمضان، ماه خود سازی انسان ها است و باعث تزکیه روح و روان آنها می گردد و نیز نقش موثری را در کاهش آسیب های اجتماعی ایفا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد حمیدی با اشاره به اینکه نگاه به حوزه سلامت، رویکردی فرهنگی و اجتماعی است اظهار کرد : برخورداری از زندگی سالم و هدفمند حقی همگانی است که مسئولیت تحقق آن بر عهده همه نهادها و افراد جامعه است.

حمیدی با تاکید بر لزوم مراجعه به مشاوره و روانشناس در بحران‌ها بویژه در این روزهای شیوع بیماری کرونا، تصریح کرد: یکی از نیازهای خانواده‌ها در این شرایط و در دوران پس از کرونا بازنگری در کارکردهای خانواده و مهارت‌های مورد نیاز خانواده‌ها است که لازم است  با تدبیر و کسب مهارت‌های متعدد و عوارض اجتماعی و روانی کمتر این روزها را سپری نماییم.

معاون فرهنگی واجتماعی شهردار تبریز با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا موجی از استرس، ناامنی، اضطراب و ترس را در جامعه، خانواده‌ها و کودکان ایجاد کرده است، تصریح کرد: اقدامات فرهنگی در زمینه کاهش استرس و پیشگیری از انتشار ویروس کرونا برای خانواده ها، امری ضروری است.

او ادامه داد: ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی فردی و تخصصی مرتبط با بحران و بلایا به شهروندان به خصوص با رویکرد کاهش آسیب‌های روانی در کودکان و نوجوانان می‌تواند به تاب‌آوری اجتماعی و بهبود سلامت روان شهروندان کمک کند.

وی به سیاستهای معاونت فرهنگی واجتماعی  شهرداری تبریز در حوزه  خانواده  و سلامت  اشاره و عنوان کرد: تحکیم بنیان خانواده اساس هدایت جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی به شمار می آید و  با مدنظر قرار دادن این موضوع شهرداری تبریز گسترش تحکیم خانواده را در راس راهبرد های اجتماعی خود قرار داده است و تا کنون توانسته منشا خدمات بیشماری در این حوزه  باشد.

حمیدی افزود: امید است با همکاری هر چه بیشترروانشناسان و  مشاوران سلامت  خانواده در مناطق دهگانه شهرداری تبریز  زمینه تقویت بنیان خانواده‌ها فراهم شود و شاهد کاهش در آسیب‌های اجتماعی و افزایش کیفیت زندگی به سبک ایرانی اسلامی باشیم.

در این نشست که با حضور معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز،مدیر اجتماعی ومدیر امور بانوان وخانواده معاونت فرهنگی واجتماعی  برگزار شد  ضمن تجلیل از۱۰ نفر از  مشاوران و روانشناسان خانه های سلامت شهرداری تبریز ،مهمترین مسائل و موضوعات  مربوط به حوزه مشاوره  وروانشناسی در مراکز فرهنگی شهرداری تبریز مطرح و بررسی شد.

 گفتنی است: به منظور حفظ بهداشت و ایجاد امنیت روانی خانواده ها با مشارکت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری کلانشهر تبریز و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره استان آذربایجانشرقی مراکز خدمات مشاوره روانشناسی در حوزه های مختلف با حضور متخصین روانشناسی که مورد تایید و عضو سازمان نظام روانشناسی می باشند در خانه های سلامت و مراکز فرهنگی تابعه شهرداری فعالیت مینمایند  و شهروندان میتوانند با تماس تلفنی در ایام کرونا از خدمات مشاوره ای بطور رایگان استفاده نمایند. 

انتهای خبر