شهردار تبریز در دیدار با فعالان جامعه کارگری و بازنشستگی مطرح کرد:

موفقیت‌های شهرداری تبریز مرهون زحمات کارگران است/ امسال، سال شکوفایی شهرداری تبریز است

شهردار تبریز گفت: بسیاری از موفقیت‌های ما در عرصه‌های مختلف مرهون تلاش کارگران عزیز است که شهرداری تبریز نیز به این امر واقف بوده و توجه ویژه‌ای در این حوزه دارد. به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان) به نقل از شهریار، ایرج شهین باهر پیش از ظهر امروز در دیدار با فعالان جامعه کارگری و […]

image_pdfimage_print

شهردار روز کارگر

شهردار تبریز گفت: بسیاری از موفقیت‌های ما در عرصه‌های مختلف مرهون تلاش کارگران عزیز است که شهرداری تبریز نیز به این امر واقف بوده و توجه ویژه‌ای در این حوزه دارد.

به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان) به نقل از شهریار، ایرج شهین باهر پیش از ظهر امروز در دیدار با فعالان جامعه کارگری و بازنشستگی تبریز، ضمن تبریک هفته کارگر افزود: بدون تعارف باید بگوییم اگر امروز به عنوان زیباترین و تمیزترین شهر ایران انتخاب شده‌ایم، در سایه تلاش‌های قشر کارگر بوده و مدیون این عزیزان هستیم.

او اظهار  کرد: نامگذاری این روزها و هفته‌ها، بیشتر برای تبیین آثار، ثمرات و زحمات این عزیران است و  حقیقتا این روز، بهانه‌ای برای تشکر از زحمات یکساله فعالان حوزه کارگری است که جامعه ما مدیون فعالیت این قشر است.

شهردار تبریز، با اشاره به ارج و قرب کارگران نزد پیامبر اکرم(ص) خاطرنشان کرد: بوسه پیامبر(ص)   بر دستان پینه بسته کارگران نشانگر این است که توسعه، رفاه و آسایش جامعه تنها با دستان کارگر اتفاق می‌افتد.

اهمیت قشر کارگری در تحقق «جهش تولید»

او ادامه داد: مؤلفه اصلی رهنمودهای رهبری نیز  در تعیین شعار سال مبنی بر جهش تولید، بر روی همین اصل استوار است که اهمیت ویژه‌ای به قشر کارگری جامعه بدهیم که شاید این توجه به کارگران، رمز شعار سال حضرت آقا باشد.  

ایرج شهین باهر، با اشاره به مشکلات کارگران در حوزه‌های مختلف نیز یادآور شد: کارگران عزیز هم از ما انتظار حل مشکلاتشان را دارند، و ما نیز تلاش داریم بر اساس مصوبات قانونی، به دنبال حل این مشکلات باشیم و یا اگر مصوبه‌ای قانونی وجود نداشته باشد، به صورت لایحه‌ای تدوین و به تصویب شورای شهر برسانیم.

او سال جدید را سال شکوفایی شهرداری تبریز در حوزه‌های مختلف شهری عنوان کرد و افزود: پیگیر اجرای پروژه‌های شهری در سال ۹۹ هستیم که برخی از آنها اجرایی شده است و چندین بازدید  در یکی دو روز اخیر از پروژه‌های عمرانی و فضای سبز شهری داشتم و به امید خدا با اتمام و بهره‌برداری از آنها، امسال شاهد شکوفایی شهرداری تبریز می‌شویم.

او اظهار امیدواری کرد که با تکیه بر درآمدهای امسال، پروژه‌های تصویب شده توسط شورای محترم شهر اجرایی شود.

احداث ۴۰پارک محله‌ای در سال ۹۹

شهردار تبریز از احداث ۴۰ پارک محله در سال ۹۹ نیز خبر داد و افزود: ۲۳ پارک در سال گذشته احداث کرده‌ایم و ۷ پارک را نیز به علت شیوع کرونا نتوانستیم افتتاح کنیم و در کنار آن امسال ۴۰ پارک محله‌ای نیز احداث می‌کنیم.

ایرج شهین باهر یادآور شد: با تکیه بر زحمات قشر کارگر و همیاری آن ها، امسال در تمام حوزه‌ها بهتر از سال گذشته عمل می‌کنیم و از خداوند نیز خواسته‌ایم که با حل مشکلات، روز به روز به سمت بهبود و موفقیت قدم برداریم.

او با اشاره به پرداخت بدهی‌های مدیریت قبلی شهرداری تأکید کرد: به رغم مشکلاتی که از دوره قبل مدیریت شهرداری به خصوص در حوزه مالی وجود داشت، توانسته‌ایم تمام بدهی‌های شهرداری را پرداخت کرده و امروز تنها شهری باشیم که هیچگونه بدهی ندارد.

معادل بودجه شهرداری، بدهی پرداخت کرده‌ایم

او ادامه داد: از ۲سال و نیم پیش در حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد، یعنی معادل بودجه خودمان، بدهی پرداخت کرده‌ایم، آن هم در شرایطی که رکود کامل در حوزه‌های ساختمانی و عمرانی حاکم شده است و ساخت و ساز به عنوان مهمترین حوزه درآمد شهرداری کاهش یافته است.

شهردار تبریز با اشاره به پرداخت به موقع حقوق کارکنان شهرداری یادآور شد: علی رغم برخی محدودیت‌ها، از جمله در بحث بیماری کرونا که موجب کاهش میلیاردها تومان درآمد شهرداری از طریق بخشودگی اجاره‌بهای ۱۱هزار واحد تجاری و یا تخفیفاتی که برای تعرفه‌های عوارض مطابق سال قبل داده‌ایم، با هزینه‌های سال جدید حقوق می‌دهیم و با نرخ سال گذشته درآمد داریم.

اجازه نمی‌دهیم حقوق کارکنان و کارگران در این شرایط مالی با تاخیر پرداخت شود

 او ادامه داد: ماهانه ۱۰۰ میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کنیم که بایستی این پول را از طرق مختلف تهیه کنیم و از طرف دولت هم هیچگونه کمک مالی نداریم که از آن طریق به پرداخت حقوق بپردازیم.
شهین باهر یادآور شد: در کنار این موضوع، تلاش داریم در حوزه‌های مختلف نیز کمک حال کارگران شهر باشیم، از جمله  پویش رحمت و حمایت از تمام افرادی که به واسطه شیوع بیماری کرونا خانه‌نشین شده و درآمدی از هیچ نهادی ندارند.

او خاطرنشان کرد: تمام اقشار و گروه‌های مردمی که از این ناحیه متضرر شده‌اند، از طریق انجمن‌های اسلامی مساجد شناسایی و تا به امروز ۱۰ هزار بسته شامل ۱۲ قلم جنس  میان این عزیزان توزیع شده است.  
او افزود:  این پویش کاملا مردمی است که اول و آخر آن مردم و خیرین شهر هستند و ما نیز فارغ از فعالیت‌های روزمره خود، در کنار این پویش هستیم.

شهردار تبریز، در پایان صحبت‌های خود تأکید کرد: امیدواریم  با اقدامات عملی، فرمایش حضرت آقا مبنی بر جهش تولید را در حوزه خودمان تحقق بخشیده و در پایان سال شاهد خیال آسوده مقام معظم رهبری در حوزه تولید باشیم.

انتهای خبر