قائم مقام شهردار تبریز:

هیچ کوتاهی در مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز صورت نمی‌گیرد

قائم مقام شهردار تبریز با بیان اینکه در این دوره هیچ کوتاهی در خصوص مقابله ساخت و ساز غیرمجاز انجام نیافته است، گفت: حتی اگر موردی نیز وجود داشته و کسی کوتاهی کرده نیز با او برخورد قانونی صورت گرفته است. به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان) به نقل از شهریار، رسول موسایی در جلسه […]

image_pdfimage_print

رسول موسایی

قائم مقام شهردار تبریز با بیان اینکه در این دوره هیچ کوتاهی در خصوص مقابله ساخت و ساز غیرمجاز انجام نیافته است، گفت: حتی اگر موردی نیز وجود داشته و کسی کوتاهی کرده نیز با او برخورد قانونی صورت گرفته است.

به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان) به نقل از شهریار، رسول موسایی در جلسه کمیسیون شهرسازی اظهار داشت: باید به موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز به مثابه یک مشکل ریشه‌ای و تاریخی نگاه کنیم. در اوایل انقلاب اسلامی، میزان ۸۰ درصد از جمعیت کشور ساکن روستا و ۲۰ درصد نیز شهرنشین بودند ولی امروز این نسبت برعکس شده است.
او ادامه داد: اگر در علت و زمان آغاز حاشیه نشینی در مناطق تبریز دقت کرده و این موضوع را ریشه ای تر بررسی کنیم متوجه می‌شویم که بی‌توجهی مسئولین امر موجب این وضعیت شده است.
موسایی با بیان اینکه ساخت و ساز غیرمجاز تا ۶ ماه قبل به این اندازه شدت نیافته بود، تصریح کرد: این در حالی است که در ۶ ماه اخیر این موضوع در حریم شهری و حاشیه شهر به شدت افزایش یافته است.
او با اشاره به مشکلات ناشی از این ساخت و سازها گفت: ساخت و ساز غیرمجاز در حاشیه شهر موجب بروز مسائل اجتماعی متعددی نیز شده است.
قائم مقام شهردار تبریز از لزوم بازنگری در قوانین این حوزه خبر داد و افزود: ما در این موضوع و همچنین موضوع سد معبر که مبلغ اندک ۵۰۰ هزار تومان جریمه برای آن در نظر گرفته شده است، دارای خلا قانونی هستیم چرا که نمی تواند مانع این تخلفات باشد.
موسایی با تاکید بر اینکه جرایم باید بازدارنده باشند، گفت: باید ببینیم چرا دستگاه‌های خدماتی به ساخت و سازهای غیرمجاز خدمات می‌دهند.
او ادامه داد: سازمان نظام مهندسی هزینه‌ای بیش از عوارض شهرداری می‌گیرد ولی با این وجود، گزارش خود از نظارت ها را دیرتر ارسال می کند. اگر این سازمان هزینه گرفته و نظارت دارد، باید نقش آن نیز مشخص باشد چراکه تنها شهرداری در این خصوص مسئول نیست.
قائم مقام شهردار تبریز با بیان اینکه در خصوص ساخت و ساز غیرمجاز دو نوع تخلف داریم، گفت: یکی از این موارد اراضی دولتی است که نظارت در آنها نزدیک صفر است.
موسایی از کمترین میزان ساخت و ساز غیرمجاز در دوره پنجم شورای اسلامی شهر تبریز خبر داد و اظهار داشت: اگر می خواهیم در این حوزه به طور جدی وارد شویم باید به سراغ قانون برویم و همکاران ما اگر به عنوان ضابط عمل می‌کنند، این برخورد نیز باید قانونی باشد.
او در پایان خاطرنشان کرد: اداره کل دادگستری در حفظ و نگهداری اراضی، همکاری بی‌سابقه‌ای با شهرداری داشته است.

انتهای خبر