تولید روزانه ۱۰۵۰ تن زباله در تبریز/ بی‌توجهی حسابرسان به مصوبات

  جلسه این هفته شورای شهر تبریز با دستور جلسه‌ی گزارش حسابرسی شهرداری تبریز و سازمان‌های وابسته آغاز و گزارش حسابرسی دو سازمان تاکسیرانی و مدیریت پسماند تبریز بررسی و تصویب شد. به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان)، جلسه‌ی علنی این هفته شورای اسلامی کلانشهر تبریز صبح امروز (یکشنبه) برگزار شد و گزارش حسابرسی شهرداری […]

image_pdfimage_print
تولید روزانه ۱۰۵۰ تن زباله در تبریز/ بی‌توجهی حسابرسان به مصوبات
 
جلسه این هفته شورای شهر تبریز با دستور جلسه‌ی گزارش حسابرسی شهرداری تبریز و سازمان‌های وابسته آغاز و گزارش حسابرسی دو سازمان تاکسیرانی و مدیریت پسماند تبریز بررسی و تصویب شد.

به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان)، جلسه‌ی علنی این هفته شورای اسلامی کلانشهر تبریز صبح امروز (یکشنبه) برگزار شد و گزارش حسابرسی شهرداری تبریز و سازمان‌های وابسته اولین دستور جلسه‌ی امروز بود.

رضا علی‌نژاد، سرپرست امور مالی سازمان تاکسیرانی تبریز با بیان اینکه تا پایان سال ۹۴ همه مالیات سازمان پرداخت شده است، اظهار داشت: سال گذشته با توجه به بخشودگی جرایم اداره دارایی، از بخشودگی ۴۹۰ میلیونی استفاده کرده‌ایم.

وی افزود: تمام قراردادهای فی مابین تاکسیرانی و شهرداری تبریز درست بوده و تفاوتی در قراردادها وجود ندارد. درباره به نام شدن برخی اموال به نام سازمان تاکسیرانی این مساله به شهرداری تبریز مربوط است.

بی‌توجهی حسابرسان به مصوبات شورا

فرج محمدقلیزاده، عضو شورای شهر تبریز تاکید کرد: سازمان‌های شهرداری حداقل‌های حسابرسی و مقررات را رعایت کنند.

وی افزود: حسابرس‌ها در حسابرسی سازمان‌ها به مصوبات شورا و شورای سازمان‌ها توجهی ندارند.

محمدباقر بهشتی، دیگر عضو شورای شهر نیز اظهار داشت: قبل از گزارش نهایی حسابرس‌ها، ایرادات را می‌گوییم و اشکالات موجود برطرف می‌شوند.

وی تصریح کرد: سعی کرده‌ایم حسابرسی سازمان تاکسیرانی را مطابق عملکرد و بدون ایراد ارائه دهیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز بیان داشت: شورای شهر این حسابرسی را تایید می‌کند و در کنار آن یک سری وظایف را به مدیران می‌دهد.

ایرج شهین‌باهر، شهردار تبریز نیز در این خصوص گفت: در دوره‌های قبل حسابرسی به صورت فرمالیته انجام می‌شد.

وی افزود: اینکه حسابرسی سازمان‌ها به صحن می آید، اقدامی بزرگ و رو به جلو است. اگرچه این حسابرسی‌ها مربوط به دوره‌های گذشته است اما اینکه شورا و مردم از حسابرسی خبردار می‌شوند، ارزشمند است.

با رعایت تکالیف گزارش حسابرسی سازمان تاکسیرانی تصویب شد.

گزارش و بررسی حسابرسی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز در بخش دیگری از جلسه‌ی امروز شورای شهر تبریز انجام شد.

علیرضا اصغری، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند اظهار داشت: این گزارش مربوط به سال ۹۶ است که اکثرا ایرادات برطرف شده و رو به پیشرفت هستیم.

وی افزود: در سال ۹۶ بدهی‌های سازمان از سال ۸۷ پرداخت شده است؛ قرارگاه خاتم الانبیا در حال انجام پروژه‌های سازمان پسماند است.

تولید روزانه ۱۰۵۰ تن زباله در تبریز

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند تبریز تولید روزانه زباله در شهر تبریز را ۱۰۵۰ تن اعلام کرد و افزود: هزینه هر کیلو زباله در سال گذشته ۲۰۷ تومان بوده است که طبق ابلاغیه وزارت کشور باید قیمت تمام شده پسماند از مردم گرفته شود.

در این جلسه پس از ابلاغ تکالیف سازمان مدیریت پسماند تبریز، گزارش حسابرسی این سازمان نیز تصویب شد.

انتهای خبر