استاتدار آذربایجان شرقی:

تغییر ناگهانی قیمت‌ها قابل قبول نیست

استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از تغییر ناگهانی قیمت‌ها، این امر را غیر قابل قبول دانست و گفت: باید برخورد جدی با گران‌فروشی در بازار استان صورت گیرد. به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان)، شرایط اقتصادی و معیشتی نامطلوب جامعه بر اثر گرانی‌های پی در پی و متعدد بسیاری از اقلام که اقلام معیشتی نیز […]

image_pdfimage_print

استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از تغییر ناگهانی قیمت‌ها، این امر را غیر قابل قبول دانست و گفت: باید برخورد جدی با گران‌فروشی در بازار استان صورت گیرد.

به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان)، شرایط اقتصادی و معیشتی نامطلوب جامعه بر اثر گرانی‌های پی در پی و متعدد بسیاری از اقلام که اقلام معیشتی نیز شامل آن می شود، مردم را در تنگنای اقتصادی قرار داده است، در حالی که قیمت بسیاری از اقلام توسط نهادهای متولی، تعیین و ابلاغ شده اما عدم نظارت دستگاه های مربوطه در این حوزه، باعث شده در برخی موارد تا چند برابر قیمت مصوب در بازار خرید و فروش شود.

در این بین، محمدرضا پورمحمدی که خود متولی متولیان نظارت بر بازار و کنترل گران فروشی است، در جلسه ستاد مقابله با گران‌فروشی با انتقاد از روند صعودی قیمت بعضی مایحتاج عمومی، اظهار داشت: نهادهای ذی‌ربط باید دقت بیشتری در نظارت و بازرسی قیمت‌های  تصویب‌ شده داشته باشند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با انتقاد از تغییر ناگهانی قیمت‌ها،این امر را غیر قابل قبول دانست و گفت: باید برخورد جدی با گران‌فروشی در بازار استان صورت گیرد.

این در حالی است که مسئولیت این نظارت بر عهده مدیران استان و زیرمجموعه های اداری و نظارتی خود است و به جای پاسخگویی نسبت به وضعیت موجود، پیشدستانه از دیگران انتقاد می کند، گویی این وظیفه مردم بوده که قیمت ها را کنترل کنند و نکرده اند!

وی با تأکید بر برخورد با اصناف گران‌فروش، تصریح کرد: اصناف متخلف با گران‌فروشی موجبات رنجش خاطر افکار عمومی می‌شوند که باید با نظارت و برخوردهای جدی از گران‌فروشی جلوگیری شود.

استاندار آذربایجان شرقی عبور از نوسانات اقتصادی را درگرو اتحاد و هم‌افزایی بین بخش‌ها دانست و ابراز داشت: مبارزه با گران‌فروشی یکی از اقداماتی است که می‌تواند قدمی مؤثر و امیدوارکننده در راستای کنترل قیمت‌ها باشد تا گوشه‌ای از رنج مردم در برابر فشارهای اقتصادی کاسته شود.

وی نوسان یک‌باره قیمت برخی کالاها و چندقسمتی بودن را موردانتقاد قرار داد و گفت: قیمت ۱۴ مورد از اقلام تصویب‌شده است، این قیمت‌گذاری به‌نوعی بود که نه تولیدکننده و نه مصرف‌کننده متضرر شود، مقرر شده است تا به‌صورت مستمر بر این قیمت‌ها نظارت شده و قیمت‌ها اطلاع‌رسانی شود.

پورمحمدی در درخواستی از مردم، گفت: شماره ۱۲۴ پاسخگوی گزارشات مردمی از گران‌فروشی است تا  هیچ صنفی با نظارت اداره کل تعزیرات و همکاری مردم بالاتر از قیمت‌های مصوب اقدام به فروش کالا نکند.

 گزارش اعتدال پرس، متاسفانه اینگونه انتقاد و عدم پاسخگویی نسبت به وضعیت موجود و بازار آشفته استان، چیز تازه ای نیست و یک رویه در دولت آقای روحانی است و به جای پاسخگویی در جایگاه منتقد می نشینند. آقای استاندار! به قول رهبر معظم انقلاب که خطاب به رئی دولت فرمودند، «مخاطب این بایدها خود شما هستید و نه هیچ کس دیگر»، بسم الله، آستین بالا بزنید و وارد گود شوید، نه اینکه از خارج گود دستور «لنگش کن» صادر کنید!

پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی هم طبق رویه تدبیر و امیدی‌ها بار دیگر بر موضع انتقاد نشسته و در مقابل لجام‌گسیختگی قیمت‌ها و عدم برنامه و نظارت دولت، آن را غیر قابل پذیرش می‌خواند! و طبیعتا نتیجه چنین رویکردی بهتر از آنچه که امروز در ساحت مدیریت اجرایی استان و نیز زندگی و معیشت مردم سایه افکنده نخواهد شد.

آقای استاندار، شاید از قیمت برنج و روغن و حبوبات و لبنیات و شیر و… خبر ندارید، اما باید به عنوان مدیر استان این را بدانید که کنترل بازار صرفا با دستور، بخشنامه و ابلاغ‌های اداری ممکن نیست و حتما این را مردم قضاوت خواهند کرد که «ابزار نظارت بر بازار» در اختیار دارید اما «اراده ای برای این کار» ندارید!

انتهای خبر