رئیس سازمان زمین شناسی آذربایجان شرقی اعلام کرد: گسل ترکیه نمی‌تواند گسل تبریز را فعال کند

فریدون بابایی‌اقدم، عضو شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: در ارتباط با باسمنج، چند روز پیش نظری از سوی شورای نگهبان صادر شد که در این نظریه تشکیل بخش شدن باسمنج خلاف شرع اعلام شده است. به گزارش اعتدال آذربایجان، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: به دنبال شکایت اعضای شورای […]

image_pdfimage_print
گسل ترکیه نمی‌تواند گسل تبریز را فعال کند
فریدون بابایی‌اقدم، عضو شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: در ارتباط با باسمنج، چند روز پیش نظری از سوی شورای نگهبان صادر شد که در این نظریه تشکیل بخش شدن باسمنج خلاف شرع اعلام شده است.

به گزارش اعتدال آذربایجان، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: به دنبال شکایت اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری مبنی بر مصوبه غیر قانونی تشکیل بخش باسمنج، دیوان عدالت اداری موضوع را از فقهای شورای نگهبان استعلام نموده که بر اساس رای این نهاد، تشکیل بخش باسمنج خلاف شرع اعلام شد.
 فریدون بابایی‌اقدم در یکصد و هفدهمین جلسه علنی اظهار کرد: در ارتباط با باسمنج، چند روز پیش نظری از سوی شورای نگهبان صادر شد که در این نظریه تشکیل بخش شدن باسمنج خلاف شرع اعلام شده است.باسمنج در حال برگشت به تبریز!
وی در ادامه سخنان خود ابراز کرد: از تمام همکارانی که از ابتدای فعالیت شورای ششم با این موضوع صراحتا مخالفت کردند تشکر می‌کنیم، از همکاران شهرداری و به ویژه آقای عزتی همچنین آقای باغی مشاور حقوقی شهرداری نیز تشکر می‌کنم که در راستای ابطال این مصوبه تلاش کردند.
بابایی‌اقدم در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: خوشبختانه این ابطال اتفاق افتاده و زمینه آماده است تا دیوان عدالت رای اصلی را صادر کند، امیدوارم با همکاری شورا و شهرداری بتوانیم تا قبل از عید این رای ابطال شود.
شهر باسمنج که در ۱۰ کیلومتری جنوب‌شرق تبریز واقع شده، در اواخر دولت دوازدهم و با تصویب هیات وزیران و ابلاغ معاون اول رئیس جمهور وقت به عنوان سومین بخش شهرستان تبریز معین شد اما به عقیده برخی‌ها، این تغییر وضعیت منجر به توقف گسترش و توسعه شهرسازی در تبریز می‌شود و به همین دلیل اعضای شورای شهر تبریز و برخی کارشناسان امر اعتراض خود را نسبت به این اقدام اعلام کردند.

بر اساس مصوب جلسه هیات وزیران در تاریخ ۲۷ تیرماه ۱۴۰۰ در خصوص “تقسیمات کشوری در شهرستان تبریز استان آذربایجان‌شرقی” به پیشنهاد شماره ۲۱۰۶۵۲ مورخ ۲۴ اسفندماه ۹۹ وزارت کشور در شهرستان تبریز، یک بخش به نام باسمنج از ترکیب ۲ دهستان مهران‏رود و میدان‏چای با مرکزیت شهر باسمنج باید ایجاد شود.
این مصوبه هیات وزیران در حالی است که در سال ۹۱ و با تصویب شورای وقت شهر تبریز مصوبه الحاق باسمنج به شهر تبریز به تصویب رسیده و بعد از مدتی نیز شورای عالی معماری و شهرسازی نیز این الحاق را تائید کرد.

انتهای خبر