خاندان اصیل خامنه‌ای بزرگان زیادی تحویل جامعه داده‌اند/ تبریز خاستگاه غیرت و ایثار است

حجت الاسلام آل‌هاشم گفت:خاندان بزرگ خامنه‌ای از سادات اصیل و از نسل امام چهارم هستند، این خاندان بزرگان زیادی به جامعه و تاریخ تحویل دادند که همگی در زمره فقها هستند. به گزارش اعتدال آذربایجان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در مراسم رونمایی از کتاب “زندگی اینجاست” اظهار داشت: خاستگاه غیرت، ایثار، علم و بندگی اینجاست، […]

image_pdfimage_print

حجت الاسلام آل‌هاشم گفت:خاندان بزرگ خامنه‌ای از سادات اصیل و از نسل امام چهارم هستند، این خاندان بزرگان زیادی به جامعه و تاریخ تحویل دادند که همگی در زمره فقها هستند.

به گزارش اعتدال آذربایجان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در مراسم رونمایی از کتاب “زندگی اینجاست” اظهار داشت: خاستگاه غیرت، ایثار، علم و بندگی اینجاست، اینجا مامن دلدادگی است و اینجا ما سیدجواد حسینی و باکری‌ها داشتیم و به واقع زندگی اینجاست.

وی ادامه داد: مردان بزرگ مانند قله‌های افراشته‌ای هستند که ما با شوق و حسرت به سوی آنها سر می‌کشیم تا از دورترین نقطه اوج‌گرایی آنها را بنگریم در حالیکه این افراد همیشه در میان ما هستند و ربطی به زمان ندارد، چراکه نه زمان می‌تواند آوای آنها را از گوش‌ ما ببرد و نه مکان می‌تواند تصویر آنها را در ذهن ما محو کند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه راه این عالمان راه رسیدن به سفینه نجات است، گفت: خاندان بزرگ خامنه‌ای از سادات اصیل و از نسل امام چهارم هستند، این خاندان بزرگان زیادی به جامعه و تاریخ تحویل دادند که همگی در زمره فقها هستند.

وی ادامه داد: همیشه این‌گونه اشخاص معزز هستند؛ آیت‌الله سید حسین خامنه‌ای در تبریز علاوه بر تربیت طلاب، به ارشاد مردمی و راهنمایی آنها می‌پرداخت و از او فرزندان بزرگ و پارسا که استوارهای علمی و معنوی شهر تبریز می‌باشند.

حجت الاسلام آل‌هاشم یادآورشد: آیت‌الله سید جواد خامنه‌ای در مشهد مقدس با صدیقه آیت‌الله میرهاشم میردامادی وصلت کرد و حاصل این ازدواج ولادت چهار پسر و یک دختر می‌باشد که خدا را شاکر هستیم که امروز هدایت نظام اسلامی و رهبری نظام اسلامی توسط مقام معظم رهبری هدایت می‌شود.

وی با اشاره به اقدام تروریستی دشمن در سال ۱۳۶۰ برای ترور رهبر انقلاب گفت: دشمن در این روز می‌خواست رهبری را از ما بگیرد ولی به لطف الهی ایشان ماندند و رهبری نظام مقدس اسلامی ایران و هدایت مسلمانان جهان را بر عهده گرفتند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در پایان خاطرنشان کرد: آذربایجان تا انقلاب زنده است همواره پاسدار تشیع و جزء لاینکف و گسس‌ناپذیر سرزمین فرهنگ و ایران اسلامی بوده و خواهد بود.

گفتنی است، مراسم رونمایی از کتاب «زندگی اینجاست» نوشته مهدی قزلی، امروز همزمان با روز قلم توسط انتشارات انقلاب اسلامی در تبریز برگزار شد.

 کتاب زندگی اینجاست شامل کوتاهه‌هایی از زندگی آیت‌الله سیّدجواد خامنه‌ای (ره) پدر رهبر معظم انقلاب است که در ۱۲۸ صفحه منتشر شده است.

این کتاب که تلاش می‌کند جلوه‌ها و قصه‌هایی از حیات پرچالش، اما همواره بی‌پیرایه و سراسر آرامش این عالم وارسته را در اختیار خوانندگان خود قرار دهد در سالروز رحلت ان عالم وارسته در تبریز رونمایی شد.

آیت‌الله سیّدجواد حسینی خامنه‌ای (ره) عالم وارسته و سالک پرهیزکار عصر خویش و فقیهی صاحب‌نظر بود که در عین برخورداری از ویژگی‌های مختلف عظمت علمی، معنوی و اجتماعی، همواره خود را از پرتگاه دنیاطلبی دور نگاه داشت و عمر نود ساله‌اش را به نمونه‌ای شکوهمند از صفا و خلوص و معنویت بدل ساخت.

سید جواد حسینی خامنه‌ای (۱۶ آذر ۱۲۷۴ش- ۱۴ تیر ۱۳۶۵ش) از علما و مجتهدان شیعه و پدر رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت‌الله خامنه‌ای است. او تحصیلات خود را در تبریز و مشهد و نجف گذراند و پس از اخذ درجه اجتهاد در نجف، به مشهد مهاجرت کرد و تا آخر عمر آنجا ماند.

انتهای خبر