انتقاد استاندار آذربایجان‌شرقی از عدم پیگیری و نظارت در اجرای پروژه‌های مسکن

عابدین خرّم گفت: مشکل استان ما مشکل نظارت و پیگیری است و هیچ مدیری نمی‌خواهد خود را هزینه کند که دود این کار هم به چشم مردم می‌رود.

image_pdfimage_print

استاندار آذربایجان‌شرقی، عدم نظارت و پیگیری را علت اصلی عقب‌ماندگی استان در اجرای پروژه‌های مسکن دانست و گفت: توجه به نوسازی بافت فرسوده و پروژه‌‌های خودمالکی می‌تواند بخش عمده‌ای از این عقب‌ماندگی را جبران کند.

به گزارش اعتدال آذربایجان، عابدین خرّم در جمع اعضای شورای مسکن استان، عدم نظارت و پیگیری را علت اصلی عقب‌ماندگی استان در اجرای پروژه‌های مسکن دانست و اظهار کرد: توجه به نوسازی بافت فرسوده و پروژه‌‌های خودمالکی می‌تواند بخش عمده‌ای از این عقب‌ماندگی را جبران کند.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها برای ۲ سال اول دولت، باید ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکن در استان شروع می‌شد و بخش عمده آن نیز رو به اتمام می‌بود، اما امروز ۷۷ هزار واحد مسکن در استان در حال ساخت است و تعداد واحدهای در حال اتمام نیز بسیار اندک است.

خرّم، علت این عقب‌ماندگی را عدم پیگیری تصمیمات دانست و گفت: مشکل استان ما مشکل نظارت و پیگیری است و هیچ مدیری نمی‌خواهد خود را هزینه کند که دود این کار هم به چشم مردم می‌رود.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: هشتاد درصد کارها مربوط به نظارت و پیگیری است و مشکل این است که جلسات را تبدیل به کار کرده‌ایم؛ تصمیم‌گیری در جلسات اگر پیگیری نشود و نظارت بر روند اجرا صورت نگیرد هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: فعالیت‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی باید هدفمند و برنامه‌ریزی‌شده باشد و در زمان مشخص به نتیجه برسد.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه به راهکارهای پیشرفت پروژه‌های مسکن نیز اشاره کرد و متذکر شد: استان آذربایجان‌شرقی یکی از استان‌های نخست در بحث بافت فرسوده است که یک فرصت برای احداث مسکن به شمار می‌رود؛ در بافت‌های فرسوده، هم زیرساخت‌ها آماده است، هم تسهیلات و هم متقاضیان آماده ساخت هستند و شهرداری و سایر دستگاه‌ها نیز همکاری می‌کنند؛ بنابراین بحث نوسازی بافت فرسوده را باید جدی بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: راهکار مهم دیگر در بخش مسکن، توجه ویژه به پروژه‌های خودمالکی است که دولت در این راستا آماده ارائه تسهیلات و مجوزهای لازم است و مردم نیز می‌توانند واحد مسکونی خود را مطابق دلخواه خود بسازند.

استاندار آذربایجان‌شرقی از عدم نظارت بر مشاوران املاک در استان انتقاد کرد و گفت: با وجود ابلاغیه دولت، هیچ کار موثری در این خصوص در استان انجام نشده و اگر این موضوع را جدی نگیریم سایر اقدامات بخش مسکن نیز تاثیر چندانی نخواهد داشت.

انتهای خبر