فرمانده سپاه عاشورا: کنگره ۱۰ هزار شهید ۲۶ آبان برگزار می‌شود/ انتظار مقام معظم رهبری از آذربایجان‌شرقی فراتر از سایر استان‌هاست

سردار عباسقلیزاده با تاکید بر اینکه متاسفانه برخی عقب افتادگی‌ها در برنامه‌های این کنگره وجود دارد، ابراز داشت: امیدوارم تمام عوامل در استان دست به دست هم بدهیم تا به بهترین شکل ممکن این کنگره برگزار شود و همچنین تمام عزیزانی که آثاری دارند برای شرکت در این کنگره آن را آماده کنند.

image_pdfimage_print

حمله به عین‌الاسد فقط یک سیلی کوچک بود/ حاج قاسم یک تنه مقابل استکبار  ایستاد | خبرگزاری فارس

فرمانده سپاه عاشورا گفت: اولین موضوع حائز اهمیت در خصوص کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی دیدار با مقام معظم رهبری و برگزاری نمایشگاه در پیشگاه ایشان است که ۲۶ آبان این کنگره به صورت ملی با دعوت از تمام مسئولین کشوری برگزار خواهد شد.

به گزارش اعتدال آذربایجان، سردار اصغر عباسقلیزاده در جلسه علنی شورای شهر تبریز با تقدیر از خانواده شهدا، جانبازان و بسیجیان اظهار داشت: خداوند مبارزه با دشمن را برای عزیت دین و مسلمانان واجب کرده و امروز عزتی که در اسلام وجود دارد به دلیل جهاد در راه خداست که در همین راستا مردم ایران اسلامی هم از دین، هم از کشور و هم از حیثیتمان دفاع کرده‌اند.

وی ادامه داد: ما در این مسیر بیش از ۲۵۰ هزار شهید تقدیم کرده‌ایم و در استان ما هم بیش از ده هزار شهید دفاع مقدس، مدافع حرم و شهید سلامت تقدیم ایران اسلامی کرده‌ایم و بیش از ۷۵ هزار رزمنده داشته‌ایم که این افتخار بزرگ و نشان از شجاعت مردم آذربایجان‌شرقی دارد.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه بر اساس فرمایشات رهبر انقلاب بنا بود هر استان حداقل پنج سال و حداکثر ۱۰ سال یکبار کنگره شهدا را برگزار کنند، گفت: سال ۷۴ اولین کنگره در آذربایجان‌شرقی برگزار و امسال دومین کنگره برگزار می‌شود که بیش از ۲۵ سال فاصله افتاده است. در اردبیل ۳ هزار و ۴۰۰ شهید دارند اما با هماهنگی‌های که رخ داده است باعث شده تا ۵۰ میلیارد تومان صرف این کنگره شود و ما هم در رابطه با این کنگره هم تراز با و گاهی بیشتر از استان اردبیل برنامه‌ آماده کرده‌ایم.

وی ادامه داد: اولین موضوع حائز اهمیت در خصوص کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی دیدار با مقام معظم رهبری و برگزاری نمایشگاه در پیشگاه ایشان است که ۲۶ آبان این کنگره به صورت ملی با دعوت از تمام مسئولین کشوری برگزار خواهد شد.

سردار عباسقلیزاده با بیان اینکه مقام معظم رهبری انتظاراتی فراتر از سایر استان‌ها از آذربایجان‌شرقی دارد، عنوان کرد: وقتی مقام معظم رهبری فرمودند که آذربایجان سر ایران است نکته دقیقی بود؛ زیرا در سر مغز متفکر وجود دارد که هدایت کشور را بر عهده دارد، سر چشم‌ها را دارد که به معنای این است که آذربایجان چشم بینای انقلاب و رصدکننده دشمنان است و همچنین سر گوش‌ها را دارد که شنوای حرف‌های مردم و فرامین مقام معظم رهبری است.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه برخی عقب افتادگی‌ها در برنامه‌های این کنگره وجود دارد، ابراز داشت: امیدوارم تمام عوامل در استان دست به دست هم بدهیم تا به بهترین شکل ممکن این کنگره برگزار شود و همچنین تمام عزیزانی که آثاری دارند برای شرکت در این کنگره آن را آماده کنند.

فرمانده سپاه عاشورا در خصوص اقدامات انجام شده برای این کنگره توضیح داد: ما امروز ۷۰ جلد کتاب آماده چاپ داریم اما چهار ماه زمان زیادی نیست تا بتوانیم عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم، متاسفانه دلیل این عقب ماندگی‌ها اختصاص نیافتن اعتبارات مصوب است.

وی ادامه داد: تولید انواع آثار در فضای مجازی، مستند خانواده شهدا، چهره نگاری شهدا در سطح شهر، تولید یادبود با آرم و چهره شهدا، تهیه دانشنامه شهدا و… مسائلی است که باید برای کنگره آماده شود اما متاسفانه در این مسائل عقب مانده‌ایم.

انتهای خبر