شفاف سازی یا ناآگاهی بودجه‌ای!!/ دروغی نداریم همه چیز روشن است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: اگر تلاش‌های مدیریت عالی استان در جذب اعتبارات بی سابقه طی یک دهه گذشته ناراستی و کاستی قلمداد شود، ناشی از ناآگاهی نسبت به مفاهیم تخصصی برنامه و بودجه است نه شفاف سازی! به گزارش اعتدال آذربایجان، محمد فرشکاران در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال […]

image_pdfimage_print

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: اگر تلاش‌های مدیریت عالی استان در جذب اعتبارات بی سابقه طی یک دهه گذشته ناراستی و کاستی قلمداد شود، ناشی از ناآگاهی نسبت به مفاهیم تخصصی برنامه و بودجه است نه شفاف سازی!

به گزارش اعتدال آذربایجان، محمد فرشکاران در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ مجموع اعتبار مصوب استان رقم یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده و ۵۷ درصد این اعتبارات جذب شد که ۳۴ درصد آن نیز به صورت اوراق بوده است؛ اما در سال ۱۴۰۱ علاوه بر اعتبارات استانی تنها از بابت اعتبارات سفر اول رئیس جمهور به استان ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار جذب شده است.
وی تصریح کرد: اگر این رقم را با اعتبارات عمومی جمع ببندیم در واقع بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار وارد استان شده که رقم چشمگیری است.

فرشکاران افزود: ۹۵ درصد این اعتبارات در دستگاه‌های اجرایی استان جذب شده و بیش از ۸۵ درصد آن برای تکمیل بزرگراه‌ها، سدها، پایاب سدها، راه های روستایی، نقاط حادثه خیز، انتقال آب، فاضلاب و غیره هزینه شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی ابراز داشت: در دور دوم سفر هم توانستیم بیش از یک هزار میلیارد تومان از منابع سازمان برنامه و بودجه کشور تخصیص دریافت کنیم که صرف پیشرفت و تکمیل پروژه های عمرانی استان خواهد شد و قطعا در تکمیل زیرساخت ها و در مجموع رشد و توسعه استان در سال‌های آتی تاثیرگذار خواهد بود.
وی متذکر شد: مبلغ اعتبارات استان و سفر کاملا مشخص بوده و خارج از قوانین برنامه و بودجه سنواتی نیست؛ برای جذب این اعتبارات و پیشبرد پروژه هایی که سالیان طولانی نیمه تمام رها شده بودند، مقامات عالی استان بویژه شخص استاندار به صورت جهادی تلاش می کنند.

فرشکاران در عین حال خاطرنشان ساخت: همت همه ما باید ایجاد وحدت رویه باشد تا بتوانیم اعتبارات بیشتری به استان جذب کنیم. دروغی هم نداریم و همه اینها مثل روز روشن و عینی است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی توضیح داد: در قانون بودجه برای پروژه های عمرانی سال‌های پیش بینی اعتبارات و زمان شروع و پایان پروژه قید می شود؛ پس این یک وضع جدید نیست که تصور شود، این اعتبار وجود خارجی نداشته یا اعتبارات خود استان است و خارج از سقف قانون اتفاق می افتد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: اگر هیات دولت به استان سفر کرده و می خواهد زخم های دوره های قبل را التیام بخشد و تلاش‌های مدیریت عالی استان در جذب اعتبارات بی سابقه به استان طی یک دهه گذشته ناراستی و کاستی قلمداد شود، بی انصافی و ناشی از ناآگاهی نسبت به مفاهیم فنی و تخصصی برنامه و بودجه است نه شفاف سازی!

انتهای خبر