پیش‌ثبت‌نام ۱۱ هزار و ۶۰۰ متقاضی داوطلبی انتخابات مجلس؛ سهم ۲۵ درصدی تهرانی‌ها

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور با اعلام اینکه تا ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه، ۱۱ هزار و ۶۰۰ نفر از متقاضیان داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی مدارک هویتی خود را در سامانه، بارگذاری کرده‌اند، گفت: ۲۵ درصد از این افراد از استان تهران بوده‌اند. به گزارش اعتدال آذربایجان به نقل از فارس، محسن اسلامی سخنگوی ستاد […]

image_pdfimage_print
پیش‌ثبت‌نام  ۱۱ هزار و ۶۰۰ متقاضی داوطلبی انتخابات مجلس؛ سهم 25 درصدی تهرانی‌ها

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور با اعلام اینکه تا ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه، ۱۱ هزار و ۶۰۰ نفر از متقاضیان داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی مدارک هویتی خود را در سامانه، بارگذاری کرده‌اند، گفت: ۲۵ درصد از این افراد از استان تهران بوده‌اند.

به گزارش اعتدال آذربایجان به نقل از فارس، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگویی تلویزیونی با اعلام اینکه تا ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه، ۱۱ هزار و ۶۰۰ نفر از متقاضیان داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی، مدارک هویتی خود را در سامانه، بارگذاری کرده‌اند، گفت: ۲۵ درصد از این افراد از استان تهران بوده‌اند.

 تصریح کرد: از ساعت ۸ صبح امروز تا ساعت ۱۴، سه هزار و ۹۸۱ نفر از متقاضیان، ثبت‌نام خود را تکمیل و اطلاعات هویتی خود را در سامانه پنجره واحد وزارت کشور بارگذاری کرده‌اند.

وی افزود: ۱۲ درصد از این متقاضیان را خانم و ۸۸ درصد را آقایان تشکیل داده‌اند.

دبیر ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: ۲۴ درصد از متقاضیان داوطلبی انتخابات، در سنین ۳۵ تا ۴۰ سال بوده‌اند و ۷۰ درصد هم دارای مدرک کارشناسی ارشد  هستند.

اسلامی درباره مشمولان ماده ۲۹ قانون انتخابات که باید از مسئولیت خود استعفا می‌داده‌اند نیز، گفت: تا روز گذشته ۱۱۲ تن از متقاضیان را این افراد تشکیل داده بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۲۵ تن از کسانی که در این مرحله ثبت‌نام کرده‌اند، قبلا سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی داشته‌اند.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور همچنین کمترین تعداد ثبت‌نام متقاضیان داوطلبی انتخابات را متعلق به استان خراسان شمالی دانست.

«پیش ثبت‌نام» از متقاضیان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از روز ۱۶ مرداد آغاز شد و تا ۲۲ مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

عدم اقدام در موعد تعیین شده مانع ثبت‌نام نهایی خواهد شد.

فرآیند برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه با دستور وزیر کشور به فرمانداران و بخشداران سراسر کشور آغاز شد.

همچنین متقاضیان می­‌بایست ثبت­‌نام خود را طی ۷ روز از تاریخ ۲۷ مهرماه امسال نهایی سازند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۱۱ اسفند امسال برگزار خواهد شد.

انتهای خبر