فرشکاران، ناگهان رفت! / تعیین سرپرست جدید برای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی

فرشکاران به حاشیه رفتن بحث‎های اصلی، ساختاری و اداری را یکی از چالش‌های مهم پیش روری توسعه استان دانست و گفت: در ۱۸ ماهه دوران مدیریتم نه به کسی باج دادم و نه باج گرفتم.

image_pdfimage_print

در حالیکه از چندی پیش زمزمه هایی مبنی بر اختلاف بین فرشکاران با استاندار و تیم وی در استانداری بر سر زبانها بود و حتی گفته میشد نتایج ارزیابی سفر رئیس جمهور نیز نمره خوبی برای وی نداشته است، سرانجام امروز طی خبری ناگهانی اعلام شد که برای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی سرپرست جدیدی تعیین شد.

به گزارش اعتدال آذربایجان، طی حکمی از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، حیدر فتح‌زاده به سمت سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی منصوب و جایگزین محمد فرشکاران شد.

در بخشی از حکم داود منظور خطاب به حیدر فتح‌زاده آمده است: با توجه به تعهد، سوابق علمی و تجارب ارزنده جنابعالی، به سمت سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان آذربایجان شرقی منصوب می‌شوید. امید است با اتکال به خداوند متعال و اهتمام به «عدالت‌محوری»، «انقلابی گری»، «مردم مداری»، «پاکدستی و فساد ستیزی»، «قانون مداری» و مفاد «عهدنامه مدیران» در دولت مردمی، با اتخاذ تدابیر مناسب در حل مشکلات استان کوشا باشید.

لازم به ذکر است حیدر فتح‌زاده پیش از این معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان را عهده دار بوده است.

ضرورت ایفای نقش محوری سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی در سیاست گذاری‌های کلان

رئیس امور برنامه و بودجه استان‌های سازمان برنامه و بودجه کشور در مراسم تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی که بدون اعلام قبلی و دعوت از خبرنگاران برگزار شد، اظهار کرد: همزمان با استقرار تیم مدیریتی دکتر منظور، تغییرات مدیریتی در بخش‌های مختلف ستادی و استان‌ها شروع شده و این ذات کار و نشان دهنده پویایی نظام اداری است.

سعید توتونچی بر ضرورت ایفای نقش محوری سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی در مدیریت و سیاستگذاری‌های کلان تاکید کرد و با اشاره به فراهم شدن مقدمات تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کشور، افزود: لازم است ریاست جدید سازمان و همه همکاران در جهت پیشبرد برنامه‌ها و امورات سازمان با انرژی بیشتر تلاش کرده و موضوعات مختلف را به سرانجام برسانند.

بنا به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، رئیس پیشین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی  نیز در این مراسم گفت: عملکرد بنده در این مدت کاملا شفاف بوده و معتقدم تغییر فرایندها، بازبینی نوع نگرش به شهرستان‌ها، برنامه محوری و نظارت مهمترین عواملی هستند که جلوی ریخت و پاش‌ها و هدررفت منابع را می‌گیرند.

وی به حاشیه رفتن بحث‎های اصلی، ساختاری و اداری را یکی از چالش‌های مهم پیش روری توسعه استان دانست و گفت: در ۱۸ ماهه دوران مدیریتم نه به کسی باج دادم و نه باج گرفتم.

محمد فرشکاران افزود: هدف گذاری‌ها باید به سمت اتمام زیرساخت‌ها و احیای مدل توسعه‌ای استان پیش رود و معتقدم توسعه استان بدون تکمیل پروژه‌های نیمه تمام امکان پذیر نخواهد بود.

انتهای خبر