آمار نهایی ثبت نام کنندگان مجلس دوازدهم در استان اعلام شد

ثبت نام ۲۳۱۵ داوطلب نمایندگی مجلس در آذربایجان شرقی

در حوزه انتخابیه شهرستان تبریز، آذرشهر و اسکو نیز با پایان ثبت نام ۱۱۱۲ نفر متقاضی داوطلبی نمایندگی مجلس شدند که از این تعداد ۹۶۹ نفر مرد و ۱۴۳ نفر زن هستند.

image_pdfimage_print

در پایان مهلت پیش ثبت نام متقاظیان داوزدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۲۳۱۵ نفر متقاضی در آذربایجان شرقی ثبت نام کردند.

به گزارش اعتدال آذربایجان به نقل از خبرگزاری صداوسیما، از ۲۳۱۵ نفر متقاضی نمایندگی مجلس در آذربایجان شرقی ۲۰۵۲ نفر مرد و ۲۶۳ نفر زن هستند.

از این تعداد ۳۵۸ نفر دارای مدرک دکتری ۱۶۵۲ نفر کارشناسی ارشد ۲۱۵ نفر لیسانس ۵۹ نفر علوم حوزوی و ۳۱کاردانی هستند و به ازای کرسی‌های ۱۹ گانه نمایندگی مجلس آذربایجان شرقی ۱۲۲ نفر متقاضی ثبت نام کردند.

آمار متقاضیان ثبت نام در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان نسبت به مدت مشابه دوره یازدهم تقریبا۳ برابر افزایش یافته است گفت: در این مرحله ۲۳۱۵ نفر متقاضی داوطلبی مجلس دوازدهم در استان هستند و بر اساس آمار این تعداد در دوره یازدهم در این مدت ۷۹۶ نفر بود.

در شهرستان تبریز نیز با پایان ثبت نام ۱۱۱۲ نفر متقاضی داوطلبی نمایندگی مجلس شدند که از این تعداد ۹۶۹ نفر مرد و ۱۴۳ نفر زن هستند و کمترین آمار پیش ثبت نامی در استان مربوط به شهرستان بناب با ۳۹نفر که از این تعداد۳۶ نفر مرد و ۳ نفر زن است.
بیشترین مقطع سنی متقاضیان پیش ثبت نامی بین ۳۵ تا ۴۵سال با تعداد ۹۵۶ نفر است.
از ۲۳۱۵ متقاضی انتخابات مجلس ۳۵۶ نفر ایثارگر و ۲۱ نفر از مشمولان ماده ۹ انتخابات هستند.

انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و براساس قانون انتخابات مجلس کلیه نامزد‌ها باید حداقل ۳۰ و حداکثر ۷۵ سال سن داشته باشند.

انتهای خبر