امام جمعه تبریز: خواب‌های پریشان بی‌تعبیر ناتو برای تجزیه ایران

امام جمعه تبریز با اشاره به افشای نقشه ناتو برای تجزیه ایران گفت: تجزیه ایران توسط ناتو خواب پریشانی است که هیچ وقت تعبیر نخواهد شد. به گزارش اعتدال آذربایجان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز به اظهارات عضو ناتو درباره تجزیه ایران اشاره کرد و افزود: این […]

image_pdfimage_print

امام جمعه تبریز با اشاره به افشای نقشه ناتو برای تجزیه ایران گفت: تجزیه ایران توسط ناتو خواب پریشانی است که هیچ وقت تعبیر نخواهد شد.

به گزارش اعتدال آذربایجان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز به اظهارات عضو ناتو درباره تجزیه ایران اشاره کرد و افزود: این هفته یکی از اعضای ناتو از نقشه این نهاد نظامی برای تجزیه ایران پرده برداشت؛ نقشه تجزیه ایران از سوی دشمن مسئله جدیدی نیست و بار‌ها دشمنان برای تجزیه ایران دندان طمع تیز کردند.

وی ادامه داد: ایران در مقابل طرحهای زیاده‌خواهانه غرب برای تجزیه کشور با حفظ تمامیت ارضی در منطقه ایستادگی و نقشه شوم آنها را باطل کرده است.

خطیب نماز جمعه تبریز متذکر شد: بی‌تردید قدرت و نفوذ ظرفیت‌های سرزمینی ایران در دفاع از تمامیت ارضی، پروژه‌ نخ نمای تجزیه‌طلبان را به شکست کشانده است همانگونه که اراده تهران بر خلاف خواست و اراده غرب به رهبری آمریکا بر حفظ یکپارچگی شامات و عراق بود که محقق شد.

وی ادامه داد: ناتو در همه چالش‌ها یک بازنده بزرگ بوده است و در عراق و افغانستان شکست خورد و در جنگ اوکراین نیز سخت به زمین خورد؛ ناتو امیدواری‌ها برای پیروزی اوکراین را کنار گذاشته و به دنبال صلح با طرف دیگر جنگ است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اضافه کرد: دشمن وحدت و انسجام ما را هدف قرار داده است از این‌رو ما نیز باید روی مولفه های قدرت خود که قطعا با وحدت ملی محقق می‌شود، تکیه کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه ها به عقب‌نشینی اروپا در مقابل ایران به دنبال پیوستن به بریکس اشاره و اظهار کرد: این هفته شاهد بودیم دولت‌های اروپایی از مواضع قبلی خود عقب کشیده اند؛ در یک نمونه رئیس جمهور فرانسه درست چند روز پس از پیوستن ایران در جمع بریکس از ضرورت بازگشت به برجام صحبت و ادعا کرده است که نظام بین‌المللی به چالش کشیده شده است و تلاش بریکس برای گسترش و جذب کشورهای جدید نشان‌دهنده عزم آن‌ها برای ایجاد نظم جهانی است.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به اینکه تمجید رهبر معظم انقلاب از دولت سیزدهم، بی‌گمان مدال درخشان بر سینه دولت و موهبتی بزرگ برای رئیس جمهور دکتر رئیسی است گفت: بابت آن باید به برادران و خواهرانی که در بدنه دولت خدمتگزاران هستند باید تبریک گفت و البته این تحسین‌ها با تذکرات و توجهاتی هم همراه بود که چه بسا باید بیش از سایر بخش‌ها مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تاکید بر اینکه این تمجیدها، مسئولیت‌های مضاعف برای دولت ایجاد می‌کند ادامه داد: ضرورت آشکار شدن زحمات زیرساختی در معیشت مردم و ارتقای شاخص‌های معیشت در جامعه است از این‌رو برخی مسائل به عنوان غبار این اجازه دیده شدن سایر خدمات دولت را نمی‌دهد.

وی گفت: دولتمردان باید توجه داشته باشند هر کاری بکنند تا زمانی که تورم و گرانی باشد آن کار‌های ارزشمند دیده نخواهد شد و همچنین آمار دولتی در وعده‌ها باید انسجام داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: این زبان، همان زبان مردم است لذا کاهش تورم و بهبود وضع معیشتی مردم خیلی مهم است و دولت در کنار اقدامات زیرساختی باید به این مقوله مهم اهتمام داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم به سیل شهرستان اهر هم اشاره کرد و گفت: از امدادرسانی دستگاههای مختلف در سیل اخیر شهرستان اهر تشکر می‌کنم و خدا را شاکر هستیم که این بلا تلفات جانی نداشته است، اما کسانی که در این حادثه آسیب دیدند باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگر خطبه‌ها با اشاره به حماسه عظیم پیاده روی اربعین حسینی تصریح کرد: زیارت اربعین از نشانه‌های ایمان و مکتب تشیع است؛ از نشانه‌های شیعیان و مومنان اقامه ۵۱ رکعت نماز در روز، زیارت اربعین اباعبدالله الحسین(علیه السلام)، انگشتر در دست راست نهادن و سجده کردن به خداوند و بلند گفتن ذکر «بسم الله الرحمن الرحیم» در نمازها است.

انتهای خبر