کشته و زخمی شدن چند سرباز ارمنستان و آذربایجان در تازه‌ترین درگیری مرزی

وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد: دو سرباز ارمنی در گلوله‌باران مواضع نیروهای ارمنی در شرق این کشور روز جمعه توسط نیروهای جمهوری آذربایجان کشته و یک تن دیگر زخمی شدند. به گزارش اعتدال آذربایجان به نقل از شبکه الجزیره، مقامات جمهوری آذربایجان هم از زخمی شدن دو تن از نیروهایشان در تبادل آتش صورت گرفته […]

image_pdfimage_print

وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد: دو سرباز ارمنی در گلوله‌باران مواضع نیروهای ارمنی در شرق این کشور روز جمعه توسط نیروهای جمهوری آذربایجان کشته و یک تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش اعتدال آذربایجان به نقل از شبکه الجزیره، مقامات جمهوری آذربایجان هم از زخمی شدن دو تن از نیروهایشان در تبادل آتش صورت گرفته خبر می‌دهند.

در این رابطه خبرگزاری آناتولی گزارش داد، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که درپی حمله پهپادی ارمنستان به مواضع ارتش این کشور، دو نظامی آذربایجانی زخمی شدند.

بر اساس اطلاعیه مذکور، پهپادهای انتحاری ارمنستان مواضع ارتش جمهوری آذربایجان در استان کلبجر را هدف قرار داده‌اند.

بر اثر این حمله دو نظامی جمهوری آذربایجان زخمی شده‌اند. وزارت دفاع آذربایجان از مقابله به مثل نسبت به مواضع نیروهای ارمنی خبر داد.

در این راستا وزارت دفاع آذربایجان به آنچه آن را «اقدامات تحریک‌آمیز ارمنستان نسبت به مواضع کشورش» خواند، واکنش نشان داد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش ارمنستان وضعیت در منطقه را با تیرندازی به سمت مواضع آذربایجان در مرز متشنج می‌کند.

در این بیانیه آمده است که ارتش ارمنستان در شهر زُد از توابع استان باسگچر به مواضع آذربایجان در سمت کلبجر با پهپادها و خمپاره‌ها حمله کرده است.

در بیانیه فوق تاکید شد که ارمنستان با این حملات وضعیت در منطقه را متشنج می‌کند.

در این بیانیه آمده است که تمام مسؤولیت تنش و پیامدهای آن بر عهده اداره نظامی و سیاسی ارمنستان است.

از سوی دیگر، وزارت امور خارجه آذربایجان نیز در بیانیه‌ای حملات ارمنستان را محکوم کرد.

این موج جدید درگیری در حالی است که پیش از این، مقامات آمریکایی از جمهوری آذربایجان خواسته بودند که فورا اجازه دهد کمک‌ها به منطقه قره‌باغ کوهستانی که اکثریت آن ارمنی هستند، وارد شود.

باکو گذرگاه لاچین را که تنها راه به سوی منطقه قره‌باغ است در بحبوحه نگرانی جامعه بین‌المللی از وضعیت انسانی در آنجا، مسدود کرده است.

از دو سال پیش تاکنون که توافقنامه آتش‌بس بین آذربایجان و ارمنستان در مسکو به امضا رسید، درگیری‌های مرزی بین دو طرف به صورت گاه و بیگاه در جریان است.

انتهای خبر