آغاز سال تحصیلی دانشجویان جدیدالورود از هفته سوم مهر

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: سال تحصیلی دانشجویان جدیدالورود از هفته سوم مهر آغاز می‌شود، اما سایر دانشجویان از سوم مهر بر سر کلاس‌های درس حاضر می‌شوند. به گزارش اعتدال آذربایجان به نقل از ایسنا، محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم در حاشیه اجلاس رؤسای دانشگاه‌های کشور که امروز در سازمان پژوهشی‌های علمی و صنعتی […]

image_pdfimage_print

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: سال تحصیلی دانشجویان جدیدالورود از هفته سوم مهر آغاز می‌شود، اما سایر دانشجویان از سوم مهر بر سر کلاس‌های درس حاضر می‌شوند.

به گزارش اعتدال آذربایجان به نقل از ایسنا، محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم در حاشیه اجلاس رؤسای دانشگاه‌های کشور که امروز در سازمان پژوهشی‌های علمی و صنعتی برگزار شد، به تفاوت آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها در مقایسه با سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته یک سری از زیرساخت‌های دانشگاه‌ها پس از تعطیلی این مراکز به دلیل شیوع کرونا ویروس آسیب دیده بود و تعدادی از خوابگاه‌های خودگردان تغییر کاربری داده بودند و آزمایشگاه‌ها، سلف سرویس‌ها و سالن‌های ورزشی با مشکلاتی مواجه بودند.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی آموزش حضوری در دانشگاه‌ها یک سری ارتباطات دانشجویان با تشکل‌های سیاسی، فرهنگی و کانون‌ها دچار خدشه شده بود و فعالیت‌های فوق‌برنامه دانشگاه‌ها قطع شده بود که خوشبختانه امسال با تجربه‌ای که از سال گذشته بدست آوردیم از فرصت تابستان برای رفع این مشکلات استفاده شد.

وزیر علوم خاطر نشان کرد: در سال جدید برنامه‌ریزی کردیم تمامی برنامه‌های فرهنگی، آموزشی، ورزشی و فوق برنامه‌ای دانشگاه‌ها اجرایی شوند.

زلفی گل تأکید کرد: ما تلاش کردیم برای سال تحصیلی جدید، علاوه بر فعالیت‌های آموزشی معمول علمی، برای ۸۵ ساعت اوقات فراغت دانشجویان برنامه‌های متنوعی در نظر بگیریم تا نشاط بیشتری در دانشگاه‌ها جاری و ساری کنیم.

وی با بیان اینکه سال تحصیلی دانشگاه‌ها از سوم مهر شروع می‌شود، خاطر نشان کرد: سال تحصیلی ورودی‌های جدید دوره کارشناسی دانشگاه‌ها به دلیل اینکه دانشجو معلمانی که از طریق آموزش و پرورش قرار است پذیرفته شوند باید از نظر صلاحیت‌های علمی و گزینشی مورد بررسی قرار بگیرند و این امر نیاز به زمان داشت در نتیجه سال تحصیلی این نو دانشجویان از هفته سوم مهر آغاز می‌شود.

انتهای خبر