اختصاص بیش از ۲۳ هزار صندلی قطار فوق‌العاده تبریز – مشهد برای زائران امام رضا(ع)

مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، ۲۳ هزار و ۵۰۰ صندلی قطار فوق العاده برای تسهیل در جابجایی زائران این استان از تبریز به مشهد مقدس از ۱۶ تا ۳۱ شهریور اختصاص یافت. به گزارش اعتدال آذربایجان به نقل از ایرنا، محمدرضا قربانی با بیان اینکه این اقدام به مناسبت […]

image_pdfimage_print

مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، ۲۳ هزار و ۵۰۰ صندلی قطار فوق العاده برای تسهیل در جابجایی زائران این استان از تبریز به مشهد مقدس از ۱۶ تا ۳۱ شهریور اختصاص یافت.

به گزارش اعتدال آذربایجان به نقل از ایرنا، محمدرضا قربانی با بیان اینکه این اقدام به مناسبت ایام صفر به خصوص ۲۸ صفر انجام شده است، افزود: اداره کل راه آهن منطقه آذربایجان امسال نیز همانند سال‌های گذشته اقدام به برقراری قطار‌های فوق‌العاده کرده و به طور متوسط تعداد ۲ رام قطار به صورت روزانه در مسیر تبریز به مشهد و بالعکس برای این ایام برنامه‌ریزی کرده است.

وی اظهار کرد: تمهیدات لازم برای ارایه خدمات به مسافران و زائران در نظر گرفته شده و از تمام ظرفیت‌های این اداره کل برای خدمات‌رسانی بهتر و مطلوب‌تر به زائران بارگاه رضوی استفاده می‌شود.

مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان با تأکید بر اینکه افزایش سطح کیفی و رضایت‌مندی زائران در طول مسیر در دستور کار است، گفت: سامان‌دهی و نظافت واگن‌های مسافری و‌ ایستگاه‌ها، نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی در طول مسیر انجام شده است.

قربانی، با بیان اینکه تلاش می‌شود علاوه بر افزایش رضایت‌مندی، زمینه افزایش جذب و ماندگاری مسافر ریلی فراهم شود، ادامه داد: ۱۰۰ درصد ظرفیت ایجاد شده برای این ایام در اختیار مردم و هیأت‌های مذهبی استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی قرار گرفته است.

نخستین خط راه آهن ایران یک قرن قبل در حد فاصل تبریز تا بندر شرفخانه دریاچه ارومیه توسط روس‌ها ساخته شد.

راه‌آهن آذربایجان به عنوان یکی از نواحی نوزده‌گانه راه‌آهن ایران در محور‌های تبریز – میانه، تبریز- جلفا، تبریز- رازی، مراغه – ارومیه و در آینده نزدیک میانه – بستان آباد فعال است و خطوط ریلی این ناحیه به حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

راه‌آهن آذربایجان به استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند.

انتهای خبر