مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد: حضور ۷۱ هزار کلاس اولی در مدارس آذربایجان شرقی

  مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی عنوان کرد: همزمان با نواخته شدن زنگ شکوفه‌ها در سراسر کشور بیش از ۷۱ هزار کلاس اولی آذربایجان‌شرقی در کلاس‌های درس حاضر شدند. به گزارش اعتدال پرس به نقل از ایسنا، مسعود سعادتی روز سه شنبه در آیین نواخته شدن زنگ شکوفه‌ها در دبستان دخترانه امیرالمومنین امام علی(علیه […]

image_pdfimage_print
 

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی عنوان کرد: همزمان با نواخته شدن زنگ شکوفه‌ها در سراسر کشور بیش از ۷۱ هزار کلاس اولی آذربایجان‌شرقی در کلاس‌های درس حاضر شدند.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از ایسنا، مسعود سعادتی روز سه شنبه در آیین نواخته شدن زنگ شکوفه‌ها در دبستان دخترانه امیرالمومنین امام علی(علیه السلام) تبریز گفت: کلیدی‌ترین و حساس‌ترین دوره زندگی هر انسانی دوره ابتدایی است، بنابراین مهارت گفتار و رفتار معلمان این دوره از اهمیت بسزایی برخوردار است. 

وی خطاب به معلمان اظهار کرد: کاری کنید که اول مهر به یک روز شاد و به یاد ماندنی برای دانش آموزان تبدیل شود و همه باید دست در دست هم دهیم تا فرزندان‌مان افتخار کنند که در این سرزمین زندگی می‌کنند. 

وی ادامه داد: چنین رفتاری موجب می‌شود که دانش آموزان حرمت پدر و مادر، معلم، همسایه را نگه داشته و انسان‌های مفید و اخلاقمندی برای جامعه باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه جامعه ما در زمینه اخلاق و عزتمندی یک عقبه تاریخی دارد، گفت: افراد زیادی چشم طمع به این کشور دوخته‌اند و کسانی که برای به آتش کشیدن آینده بچه‌ها برنامه ریزی می‌کنند باید با رفتار، گفتار نیک معلم و تربیت والای دانش‌آموزان ناامید شوند.

وی رسالت معلمان دوره ابتدایی را بسیار سنگین دانست و افزود: معلم دوره ابتدایی شوخ طبع‌ترین آدم جدی روی زمین است و آموزش دوره ابتدایی جدی‌ترین بازی کردن دوره زندگی است.

وی خاطرنشان کرد: دوره ابتدایی، دوره یادگرفتن برای زندگی کردن است در این دوره بچه‌ها باید در کنار هم بودن، منظم بودن، با جمع نشستن و تصمیم گرفتن، مهارت استنباط کردن، مهارت پیش‌بینی کردن، طرز درست صحبت کردن و مهارت محترمانه انتقاد کردن را یاد بگیرند.

به گزارش ایسنا، بیش از ۷۳۰ هزار دانش آموز در هشت هزار و ۵۰۰ مدرسه آذربایجان شرقی امسال راهی کلاس درس می‌شوند.

انتهای خبر