قصد نداریم برای ایجاد کریدور زمینی در ارمنستان به زور متوسل شویم

حکمت حاجی‌اف، مشاور سیاست خارجی رئیس‌جمهوری آذربایجان روز سه‌شنبه اعلام کرد که این کشور قصد ندارد اقدام نظامی برای ایجاد کریدور زمینی در جنوب ارمنستان انجام دهد. به گزارش اعتدال آذربایجان به نقل از ایسنا، باکو هفته گذشته از آغاز عملیات «ضدتروریسم» در قره‌باغ خبر داد و مدعی شد که ارمنستان در حال تقویت نظامی […]

image_pdfimage_print

حکمت حاجی‌اف، مشاور سیاست خارجی رئیس‌جمهوری آذربایجان روز سه‌شنبه اعلام کرد که این کشور قصد ندارد اقدام نظامی برای ایجاد کریدور زمینی در جنوب ارمنستان انجام دهد.

به گزارش اعتدال آذربایجان به نقل از ایسنا، باکو هفته گذشته از آغاز عملیات «ضدتروریسم» در قره‌باغ خبر داد و مدعی شد که ارمنستان در حال تقویت نظامی در این منطقه است و عملیات «خرابکارانه» علیه نیروهای جمهوری آذربایجان انجام داده است. ایروان این اتهامات را رد کرد و مدعی شد که باکو قصد پاکسازی ارامنه از قره‌باغ داشته است.

به نوشته پایگاه خبری یو اس نیوز، با آغاز درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ، ارمنستان حال نگران آن است که باکو برای ایجاد کریدوری زمینی در ارمنستان به زور متوسل شود.

حاجی‌اف در این‌باره گفت که باکو تنها خواستار ایجاد مسیری به نخجوان از میان ارمنستان است و این می‌تواند به نفع هر دو کشور و همچنین منطقه باشد.

وی اما در ادامه تصریح کرد: آذربایجان هیچ هدف نظامی در اراضی جمهوری ارمنستان ندارد و چنین چیزی در دستور کار آذربایجان نیست.

این مقام ارشد آذربایجانی اعلام کرد که باکو به دنبال ساخت مسیرهای ارتباطی با ارمنستان به شیوه مسالمت‌آمیز است.

این نگرانی‌ها یک روز پس از گفت‌وگوی الهام علی اف، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه به‌وجود آمده است. علی‌اف در این دیدار درخصوص جدا شدن بخش اصلی آذربایجان از نخجوان و ایجاد کریدورهای جدید صحبت کرده بود.

انتهای خبر