اظهار نظز جدید اردوغان: اگر ارمنستان زنگزور را باز نکند، این کریدور از ایران می‌گذرد

  به گزارش اعتدال آذربایجان به نقل از خبرگزاری آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز سه شنبه در مسیر بازگشت از نخجوان در هواپیما به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و به ارزیابی تحولات روز پرداخت. رئیس جمهور ترکیه به کریدورهای «زنگزور» و «لاچین» اشاره کرده و گفت: آرزوی ما این است که این مسیرها را به […]

image_pdfimage_print

اردوغان: خواستار باز شدن کریدورهای زنگزور و لاچین هستیم/روند در خط باکو- تهران مثبت‌تر است 

به گزارش اعتدال آذربایجان به نقل از خبرگزاری آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز سه شنبه در مسیر بازگشت از نخجوان در هواپیما به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و به ارزیابی تحولات روز پرداخت.

رئیس جمهور ترکیه به کریدورهای «زنگزور» و «لاچین» اشاره کرده و گفت: آرزوی ما این است که این مسیرها را به عنوان دالان‌ های صلح باز کنیم.

نمی‌ توان به کریدوری که همواره تحت شرایط جنگی قرار داشته باشد، فکر کرد.

«رجب طیب اردوغان» اضافه کرد: تلاش لازم برای افتتاح کریدور «زنگزور» را انجام خواهیم داد. ایجاد کریدور «زنگزور» به نفع کشورها و امنیت منطقه خواهد بود.

وی همچنین درباره کریدور «زنگزور» خاطرنشان کرد: روند جاری در مسیر باکو تهران مثبت است. ممکن است تحولات مهمی (در این ارتباط) رخ دهد. (در مورد عبور از ارمنستان) اگر ارمنستان راه را برای کریدور «زنگزور» هموار نکند، این کریدور از ایران می گذرد. ایران نظر مثبتی به عبور کریدور از خاکش دارد.

اردوغان به تحولات در قره باغ اشاره کرد و گفت: زمان صلح و آرامش برای «خوجالی» و قره باغ تحت حاکمیت (جمهوری) آذربایجان فرا رسیده است. وظیفه ارمنستان نیز کمک به پایداری صلح در منطقه است.

انتهای خبر